ZARA-HOME

השקדיות פורחות, מה אנחנו יודעים על השקדיה? וכל מה שפורח

הפריחה המוקדמת של השקדיות עוד הרבה לפני ט"ו בשבט, מביאים אותנו לאהוב את התקופה הזו של הלבן הפורח בארצינו. מה אנחנו יודעים על הפריחה הזו? ואילו פריטים פורחים מצאנו במיוחד לחג הזה
ט"ו בשבט הגיע, והפריחה בעיצומה: השקדיות מתחילות לפרוח בסוף חודש ינואר ובפברואר, ומסמלות את בואו הקרוב של האביב. אלא שהשנה הן החלו לפרוח בחודש דצמבר. פקח רשות הטבע והגנים, מחמוד נאסר, שסייר בנחל תבור שבגליל התחתון, הבחין בשקדיות פורחות ומיד תיעד אותן. "עוד לא סוף השנה וכבר הפריחה בעיצומה", הוא אמר. "זה מהפך באקלים. אני רגיל לראות פריחה מאמצע פברואר והלאה. אולי זה בגלל השנה המוזרה של 2020. איפה נשמע פריחה בחודש דצמבר של שקדיות?" 
השנה השקד מקדים לפרוח מפני שהפריחה שלו קשורה לטמפרטורות. סביר שהשיבושים במשטר הטמפרטורות ותופעות קיצוניות הקשורות להתחממות הגלובלית משבשות את עונת הפריחה".
לפריחה המוקדמת עלולות להיות השלכות הרסניות על הטבע. "הפריחה בחודשים הקרים באמצע החורף עלולה לפגוע ביצירת הפירות וברבייה של העצים, שכן בעונה הזאת יש פחות מאביקים. זאת גם בעיה למאביקים (א"ק: דוגמת דבורים) שלא יכולים לתפקד בתקופת החורף הגשומה והקרה ולא פוגשים את הפרחים בעונה בהם הם כן פעילים. חוסר הסנכרון לא עושה טוב לטבע".
"הפריחה המוקדמת של השקדיות היא חמורה ביותר. זה יכול לפגוע באופן ישיר על ייצור הזרעים", אמר פרופ' מרסלו שטרנברג, אקולוג בבית הספר למדעי הצמח ואבטחת מזון באוניברסיטת תל אביב. "אבל ייתכן שהפריחה של השקדיות תהיה ממושכת יותר, וייתכן שהשקדיות יוכלו לאזן את הפריחה המוקדמת ולהוציא בהמשך ניצנים חדשים. הפוטנציאל הוא פגיעה ביבול השקדיות. מה שאנחנו רואים בשינוי אקלים זה עלייה בשכיחות אירועי קיצון. יכול להיות יותר אירועי קור ויכול להיות יותר אירועי חום, ואירועי גשם חזקים מהממוצע. אנחנו רואים את התופעות האלה יותר ויותר".
 
מצאנו לכם פריטים פורחים לט"ו בשבט, ויש גם בושם חדש לש ג'ו מלון בניחוח של פרחים:
Wissotsky-T-LAB צילום: אפרת בלוססקי
FOX-HOME צילום: יורם אשהיים

ג'ו מלון לונדון  משיק בושם חדש בקולקציית Cologne Intense  השואבת השראה מרחבי העולם ליצירת ניחוחות בלתי צפויים.

SCARLET POPPY COLOGNE INTENSE – הבושם החדש באוסף Cologne Intense מגיע בבקבוק ארגמני עשיר כצבע הפרח שהעניק לו השראה. "Scarlet Poppy הוא בושם פרחוני נשגב, מרהיב ועמוק.  כשאת לובשת אותו, נדמה שהנפח שלו הולך ומתעצם. זהו ניחוח גדול מהחיים, ועם זאת מתוחכם ומעודן מאוד," אומרת סלין רו, מנהלת בינלאומית של תחום הבשמים בג'ו מלון. ג'ו מלון לונדון ממליץ לשלב את Scarlet Poppy עם ניחוח  Poppy & Barley. השילוב של השניים מדגיש את תווי הפרג ויוצר ניחוח פרחוני מזמין.

TTOTT_DT

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים