WhatsApp Image 2021-01-28 at 16.25.34

השבת הקרובה, בה נקרא את פרשת "בשלח", היא אחת השבתות המיוחדות והשמחות ביותר בשנה !!

רובינו מסתכלים וסובלים ממה שעדיין אין לנו. אין לנו בית מספיק גדול, אין לנו אוטו מספיק חדש, אין לנו ואין לנו ואין לנו... למרבה האבסורד, כשאנחנו סוף סוף משיגים את מה שחפץ ליבנו, בדר"כ תחושת הסיפוק שאנו חווים קצרה ביותר ומיד מתחיל הקול הפנימי לכרסם בנו ולספר לנו על כל הדברים שעדיין לא השגנו. הכרת הטוב פירושה לעצור ברגע ולומר: "ברוך השם, עכשיו טוב לי". זאת הכרת טובה אמתית לבורא ולעולם // ריקי לוי

השבת זכתה בכינוי ייחודי – "שבת שירה" כזיכרון לשירת ההלל וההודיה ששרו בני ישראל לכבוד ה' יתב' מיד לאחר קריעת ים סוף והמעבר בבטחה בין חומות המים.

במהלך ארבעים השנים הבאות, במספר הזדמנויות שונות לאורך המסע במדבר, בני ישראל יגלו דווקא את הצד הפחות חיובי שלנו ויביעו שוב ושוב תלונות על טורח המסע . יחד עם זאת, ברגע הדרמטי והמרגש הזה, מיד לאחר שבמו עיניהם ראו כיצד הבורא מכופף את חוקי הטבע לכבודם, יצאה מעומק ליבם ונשמתם קריאת תודה ספונטאנית וכנה.

יש לציין שיציאת מצרים אינה רק סיפור היסטורי נחמד. היא הנחייה מעשית ביותר לכל אחד מאתנו כיצד לחיות נכון יותר את חייו, ועל כן חז"ל קבעו כי אנחנו מצווים לראות בכל יום ויום מחדש כאילו אנחנו בעצמנו יצאנו היום ממצרים ולהתחבר אל אותו רגש עמוק של הודיה והכרת הטוב שפיעמה באבותינו.

התבוננות פנימית מגלה כי הטבע של רוב בני האדם הוא לראות את "חצי הכוס הריקה". אנחנו מעבירים אנרגיה וזמן רבים מידי בקיטורים, במחשבות ובדיבורים על מה שחסר ועל מה שאין לנו.

ישנו מושג בסיסי מאוד המדבר על "חוש הכרת הטוב", שמשמעותו להפוך את המשקפיים איתן אנחנו מסתובבים בעולם ולהתרגל לחשוב מחשבות חיוביות .
במקום לראות את מה שאין להתחיל לראות את שיש!! לראות את חצי הכוס המלאה.

לנושא זה שלוש בחינות עיקריות : 1. לא לקבל שום דבר כמובן מאליו, 2. לשמוח במה שיש 3.להודות על הטוב.

רובינו מסתכלים וסובלים ממה שעדיין אין לנו. אין לנו בית מספיק גדול, אין לנו אוטו מספיק חדש, אין לנו ואין לנו ואין לנו…
למרבה האבסורד, כשאנחנו סוף סוף משיגים את מה שחפץ ליבנו, בדר"כ תחושת הסיפוק שאנו חווים קצרה ביותר ומיד מתחיל הקול הפנימי לכרסם בנו ולספר לנו על כל הדברים שעדיין לא השגנו. הכרת הטוב פירושה לעצור ברגע ולומר: "ברוך השם, עכשיו טוב לי". זאת הכרת טובה אמתית לבורא ולעולם!

היהדות מחנכת אותנו על כל צעד ושעל להגיד תודה. גם על הדברים שנראים טריוויאליים לכאורה. יהודי מאמין פותח בבוקר את עיניו ועוד בשכבו במיטה מיד מודה. המילים הראשונות שנאמרות בבוקר הן "מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה. רבה אמונתך". כן, גם על לקום בבוקר, לנשום ולפתוח עיניים ליום חדש צריך לומר תודה. המפתח להתקדמות רוחנית של האדם זה להודות לבורא על כל מה שנתן לו.מתוך הנקודה שבני ישראל ראו ניסים גדולים ומופלאים אנחנו נדרשים לפקוח את העיניים ולהתחיל לראות את הניסים שקורים לנו מידי יום. אנשים מאושרים הם אנשים שיודעים להבחין לא רק בניסים גדולים כמו קריעת ים סוף ומעמד הר סיני, אלא גם בניסים הקטנים שנשלחים לעזרתנו ולהודות על כך לבורא

בברכת שבת שלום
שבת שירה והודיה

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים