FB_IMG_1610526496072

הכל מתחיל בכפתור של הראש

תשאלו את שמעיה מנהל מכללת כפתור איפה הכל מתחיל ותקבלו את התשובה.

גיטרה זה כלי נגינה של נשמה, כשאין מילים צליל הגיטרה מעביר את המסר היטב וחודר לנשמה.
בשיחה עם אהבה שמעיה ניסיתי להבין מהי שיטת הכפתור שמסחררת את כולם.
אנשים רבים מנסים להבין מה משמעות הכפתור הזה, אנשים ללא ידיעה וניסיון בנגינה מתחילים לנגן תוך מספר קצר של שיעורים.
הניגון הוא מרפא לנפש את זה אנחנו כבר יודעים, עומק וסוד גדול יש בעולם המוזיקה. חלק גדול מבין שפסיכולוגיית הנפש טמונה בנגינה, זה מרפא את הרגש, מעניק ביטוי כל כך גדול ועוצמתי עבור אנשים שלא שומעים אותם, לאו דוקא כי החברה שלא שומעת,
הנגינה היא בהחלט פתרון מעולה!
ישבנו כשצלילי המוזיקה מלווים את הריאיון, ומול המרואיין אהבה שמעיה זלגו עיני דמעות.
כמה עומק וחופש יש בכפתור הזה.
"לנגן בגיטרה זה ביטוי גבוה", פותח שמעיה, יש לימודים חשובים, לכל תקופה יש לימודים שהופכים להיות ה-חשובים .
בתקופה הזאת להביע אהבה לעצמך-לא אנוכיות אלא אהבה! זה מה שאנחנו צריכים וזה בדיוק מה שאנחנו עושים במכללת הכפתור, שמים את הבנאדם על הבמה של החיים.

מה זאת אומרת הבמה של החיים?
בדרך כלל אתה עולה על הבמה כשיש לך קהל, זאת לא האמת.
את/ה על הבמה של החיים דרך הגיטרה. הגיטרה ישר מעלה באנשים חשש: איך אנגן? איך יסתכלו עליי? האם אצליח? איפה שיש פחד יש גדולה.
אני לומדת להסתכל על עצמי האם אני עושה כל מה שאני יכולה בכדי להצליח..
לימודים עושים ביחד

לווצאפ העיסקי של הכפתור

איך הגעת למושג הזה: לנגן בעזרת כפתור,יש הרבה תווים ומיתרים איך זה מסתכם בכפתור אחד?
הכפתור הזה, זה הכפתור שנמצא בראש של כל אחד ואחת מאיתנו- כפתור של הפוטנציאל, אנשים ניגשים אליי ואומרים לי שהם רוצים לנגן בגיטרה ואני שואל אותם מה הבעיה? גיטרה עולה כמה מאות שקלים, יש בחוץ את כל החומר, מה מונע ממך?
ואז צצים התשובות, אין לי קורדינציה, אין לי כסף, אמא שלי תמיד אמרה שאני צריך להיות תלמיד חכם ואחותי דוקא תצליח יותר, אין לי שמיעה מוזיקלית.היו לי תלמידים עם עשרה ילדים ואני הבנתי שאם אני רוצה לתת לאנשים הזדמנות בכל גיל ובכל שלב לאפשר למידה ונגינה אנחנו צריכים לגעת בכפתור בתוך הראש – כל אחד יכול לנגן כמו לחתוך סלט- אני יכול! הכל מתחיל בראש, מחליטים ויכולים.

האם הנגינה לדעתך, ממיטב ניסיונך יכול לטפל ריגשית באנשים?
התשובה היא כן. כי כל אחד שיסתכל על מישהו שמנגן בגיטרה, ויסתכל על אנשים שמסביב לאדם שמנגן, יראה שיש להם ברק בעיניים וברק בעיניים על מה מסמן? על איזה חיבור גבוה אז בכדי להבין האם זה עובד או לא צריך בהחלט להתבונן: אם מישהו מנגן ומי שמסביבו העיניים שלהם בורקות מתרחש שם תהליך ריפוי, היום כתב לי תלמיד שלמד אצלי בקורס לבנים חרדים לפני חמש שנים – "היום בדיוק לפני חמש שנים למדתי אצלך גיטרה אני מקווה שאתה זוכר כמה טוב עשית לנו", ככה שלח לי מסר באמצע היום.

לדף הפייסבוק של מכללת הכפתור>

הקורסים זה פרונטלי או אינטרנט יש לאן להגיע איך זה מתנהל?
ראשית הצעד הראשון הוא הצעד שקופצים למים, גיטרה לומדים,אנחנו במכללת הכפתור יודעים לספק אותה בכל אופן, יש לנו קורסים פרונטלי שנפגשים בכיתה יש גם למגזר הדתי חרדי. נפגשים בכיתה 6 מפגשים 3 שעות, כל פעם ולומדים את הבסיס של הנגינה מי שמוצא חן בעיניו וראה שזה מעלה אותו לגדולה ממשיך יש לי תלמידים שלומדים שנה שנתיים וכן הלאה.
ישנה עוד אפשרות יש שיעורים בזום וכן שיעורים דיגיטליים פעם בשבוע יש שיחת זום עם המורה וכמובן קבוצת ווצאפ, ז"א יש לנו אפשרות לתקשורת עם עוד אנשים שזה מקסים.
אפשרות השלישית שהיא רלוונטית עבור כל העולם, לדוברי עברית ניתן לרכוש רק את הקורס הדיגטלי וללמוד בזמנו החופשי בבית שלו אני סבור שזה הקורס הטוב ביותר, כל החומר הנלמד בשיטת הכפתור ניסיון של למעלה מ-שמונה שנים, בהחלט קורס יוצא דופן.

גם דתיות לומדות לנגן

יש גם לנשים איך אפשרי שגם אישה תלמד?
יש גם קורסים לנשים צריך להזמין מראש, כבר התקיימו במכללה קורסים לנשים ,יש מורה (בלשון נקבה) אפשר גם לרכוש את הקורסים הדיגיטליים אגב, יש לנו גם חוברת עם שירים חרדים/דתיים.

 

ספר לנו קצת על עצמך מי עומד מאחורי הכפתור?
אני אהבה שמעיה בן 46 אני גר בתל אביב נשוי לענת יש לנו שלושה בנות,
אני עוסק גם במוזיקה אני מלחין שירים מצד שני אני עוסק בהוראה בללמד בעיקר אנשים איך לרפא את עצמך, את הרגשות איך לבטא את עצמך בצורה שמחה, בביטחון להפעיל את הגרון שלנו את הבטן שלנו.
כשקמתי לצאת ידעתי שהשיטה שלו לחצה לי על הכפתור הפנימי.

בואו לעקוב באינסטגרם   ובפייסבוק

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים