שחק נא

הילדים בבית ואת בצום יום כיפור, איך מתנהלים נכון?

הם משועממים ועם זאת, אנרגטיים ואתם צמאים, רעבים ותשושים. אז כדי להקל עליכם מעט, ליקטנו כמה טיפים שיסייעו לכם ולזאטוטים שלכם לשרוד ביתר קלות את התענית

יום כיפור, הקדוש ביותר בשנה, יחל מחר בערב. נחווה 25 שעות של עינוי נפשותינו בצום, אך עם ילדים רעבים, משועממים ועם זאת, אנרגטיים. אז כדי להקל עליכם מעט, אספנו עבורכם כמה טיפים שיסייעו לכם ולזאטוטים שלכם לשרוד ביתר קלות את התענית:

היערכות מוקדמת

כבר היום, הכינו רשימה שתהיה גלויה גם בפני הילדים: מה עושים, מה אסור לעשות וגם מה אוכלים. מומלץ להכין מראש את הארוחות לילדים ולאחסן בקופסאות, כדי למנוע התעסקות מרובה עם מזון, שסתם תוסיף לכם קושי מיותר. במה דברים אמורים? ארוחת ערב קלה במידת הצורך, ארוחת בוקר וארוחת צהריים. הכינו מראש גם ספרים עבור הילדים, משחקי קופסא והרכבה וכו', שיהיו בהישג יד גם עבור הקטנים שבהם. ביום הצום עצמו יתכן כי תרגישו חלשים מדי לשחק איתם ולכן חשוב שתצטיידו במשחקים שיוכלו לשחק בהם באופן עצמאי.

הסבר והנגשה

שוחחו מבעוד מועד עם הילדים על משמעות היום וכללי ההתנהגות בו. הכינו אותם למצבים בהם אתם עלולים לחוש שלא בטוב עקב הצום וכי עליהם להתחשב בכם ולקיים מצוות כיבוד הורים. כמו כן, הסבירו להם על מעלת ההתחשבות בסביבה והימנעות מהרעשה מופרזת ואם ניתן – גם להשתדל לא לאכול בפרהסיה מול אנשים שצמים. אם יש בבית ילדים גדולים, הם יוכלו לעזור לכם בטיפול בקטנים.

ביקור בבית הכנסת

טלו עמכם את הילדים לבית הכנסת, אפילו לזמן קצר וקצוב. כך תעבירו את הזמן ביתר קלות. גם כאן, הסבירו להם על תפילות היום והבהירו להם שעליהם להיות שקטים ולכבד את המתפללים במקום.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים