טיפים-לשינה-טובה-יותר-מאת-הרבלייף-נוטרישן.-צילום-יחצ-1

הטיפים של הרבלייף שיעזרו לכם לישון טוב יותר

מאת: סוזן בוורמן, מנהלת בכירה חינוך והדרכת תזונה גלובלית

לאחר שהזזנו שעה אחת אחרונה ועברנו לשעון חורף, חברת הרבלייף נוטרישן  מציגה טיפים יעילים שיעזרו לנו לישון טוב יותר בלילה, גם לאחר שינוי השעון ובכלל.

האם אתם נוהגים 'לדלג' על שינה? כולנו יודעים עד כמה תזונה נכונה ואורח חיים בריא ופעיל חשובים לבריאות ולמראה שלנו. אבל האם אתם יודעים עד כמה קריטית היא שנת לילה טובה?

ובכן, היא נקראת 'שנת יופי' בשל סיבה מסוימת. ועבורי, זהו רק תירוץ מצוין לישון כמה שיותר. אבל לפעמים זה לא כל כך קל כפי שזה נשמע.

שנת לילה טובה, ולא משנה עד כמה אנו עייפים, עלולה להיות עניין לא פשוט. יש לנו כל כך הרבה דברים לעשות ואנחנו טרודים בכל כך הרבה נושאים, שלפעמים קשה להשאיר הכול בצד וליהנות משינה איכותית. אבל האמת היא שללא שינה אנו נוטים להיראות עייפים, חלשים, ואני שונאת לומר זאת… גם מבוגרים יותר.

הבאז סביב שנת היופי: הנה כמה טיפים מהירים שיעזרו לכם להירגע ולעבור לארץ החלומות, ל-8 שעות של שנת יופי נפלאה.

אל תוותרו על פעילות גופנית: סמנתה קלייטון,  תהיה הראשונה שתספר לכם שפעילות גופנית תמנע מהורמוני הסטרס להפריע לשינה שלנו. לכן, גם אם יש לכם רק 20 דקות לצאת להליכה מהירה, עשו זאת. זה בהחלט יעזור לכם לישון טוב יותר בלילה.

הקפידו לא לאכול מאוחר מדי: נסו להימנע מאכילה מרובה לפני השינה. ארוחות גדולות בשעות המאוחרות של היום מפעילות את מערכת העיכול, מה שבהחלט עלול לשבש את השינה. והימנעו מקפאין; קפה, תה (לא צמחי), שוקולד – כולם עלולים להכיל קפאין, שעלול להשאיר אתכם ערים הרבה מעבר למה שתכננתם. נסו להימנע ממזונות וממשקאות המכילים קפאין לפחות 4 שעות לפני השינה; במקום זאת, נסו תה קמומיל, משקה מושלם לפני השינה.

הארוחות המאוזנות של הרבלייף ישביעו אתכם לאורך כל היום מבלי ליצור תחושת כבדות ויספקו את החומרים המזינים החיוניים הנדרשים להשלמת ארוחה בריאה. נסו את חטיף F-1 EXPRESS בטעם שוקולד; קליל, עשיר בסיבים תזונתיים וחלבוני סויה, שומר על רמות  אנרגיה גבוהות ומסייע בשמירה על תחושת שובע לאורך זמן רב יותר.

השתמשו במיטה שלכם לשינה בלבד: הגיע הזמן לכבות את הטלוויזיה, להניח בצד את המשחקים האלקטרוניים ולכבות את המחשב הנייד. המיטה שלכם מיועדת לשינה, לא לעבודה. אם תשתמשו במיטה שלכם לשינה ולא כספה חלופית, תפחיתו את הסיכון להתפתחות הפרעות שינה.

שמרו על אווירה נעימה בחדר השינה : חדר השינה שלי הוא החדר האהוב עליי בבית. הוא נוח, נעים ומרגיע, שלושת המרכיבים העיקריים ללילה של שנת יופי. הקפידו על תאורה רכה. נסו להעלים רעש מיותר, ושמרו על טמפרטורת החדר סביב 20 מעלות. חדר שינה חם מדי או קר מדי יגרום לכם להתהפך מצד אל צד במהלך הלילה.

הקפידו על שגרת שינה: עקביות היא חיונית בכל הנוגע לשנת לילה טובה. במידת האפשר, נסו ללכת לישון באותה שעה בכל לילה ולהתעורר באותה שעה בכל בוקר. עשו אמבטיה מרגיעה, האזינו למוזיקה או קראו ספר. בחרו בפעילויות שיגרמו לכם להירגע. סרטים מפחידים לפני השינה הם לא רעיון טוב.

שחררו את המחשבות: דבר אחד שעוזר לי במיוחד הוא להעלות דברים על הכתב. זה נשמע מטופש, אבל אם אני יכולה להכין רשימת מטלות, לפרוק את התסכולים שלי או פשוט לרשום ביומן על היום שעבר עליי, אני אוכל לישון טוב יותר בלילה. העברת המחשבות מהמוח שלכם למחברת תמנע מכם לשכב במיטה ערים ולחשוב על כל הדברים ששכחתם לעשות, או שאתם רוצים לעשות. נקו את הראש כדי לפנות מקום לחלומות מתוקים.

לילה טוב!

הכתבה נערכה באדיבות הרבלייף.

לטיפים נוספים היכנסו לאתר חברת הרבלייף: http://www.goodnutrition.co.il/

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים