Sad,Student,Hiding,Face.,Photo,Of,Young,Girl,Stands,Face

החרדים מבקשים מבנט במכתב חריג ״אל תפגע בסימנרים״

ראשי הסמינרים פנו לראש הממשלה נפתלי בנט במכתב חריג בשל הקיצוץ הצפוי בתקציב הסמינרים: "האם הגעת לתפקיד כדי לתת יד לפגיעה בטהרת בנות ישראל"? חדשות

באופן חריג שיגרו הבוקר ראשי ומנהלי הסמינרים מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר האוצר ולשרת החינוך בו הם מתחננים להעביר את גזירת חינוך הבנות. במכתב הם מזכירים: "על פי המתפרסם בימים אלו, תקציב מדינת ישראל לשנת 2021-2022 עומד לפגוע קשות בסמינרים לבנות חרדיות בכיתות י"ג-י"ד בסך כולל של כ-50 מיליון ש"ח".

"חשוב לנו לספר לך שההשקפה החרדית רואה בסמינרים לבנות חרדיות את מקור הכוח של עם ישראל. בסמינרים אנו מחנכים את הבנות לצד לימודי קודש ומסורת ישראל, גם לימודי מקצוע שיוכלו לסייע להן בבוא היום לפרנס את משפחותיהן".

"במשך השנים נשמעו טענות מצד החברה הישראלית על הציבור החרדי שאינו משתלב מספיק בשוק העבודה. לימודי המקצוע על טהרת הקודש הן התשובה שלנו: הבנות החרדיות שיוצאות מ'בית יעקב', אוחזות בידיהן את מיטב המקצועות המכובדים שיש לשוק העבודה להציע, והן יכולות לכלכל את בני ביתם ולאפשר לבעליהן לשבת וללמוד תורה – משאת נפשם המשותפת של בני הזוג".

"והנה, מכיוון שהמפלגות החרדיות אינן בקואליציה כעת, תקציב שכבת הגיל האמורה ייפגע קשות מאחר והוא אינו נכלל בספר התקציב. המשמעות הישירה היא הגדלת העוני בחברה החרדית. שאלתינו אליך בכנות: האם אתה אכן רוצה להיות חתום על העמקת חוסר השוויון בין המגזרים בישראל? האם הגעת לתפקיד ראש הממשלה כדי לתת יד לפגיעה אנושה בטהרת בנות ישראל, וביכולת שלהן לעמוד לצד בעליהן האברכים? האם תרצה שכהונתן בראשות הממשלה תיזכר כזו שפגעה בפרנסת ילדים קטנים?"

אנו מלמדים זכות, שחוסר המידע משמש כאן גורם מרכזי. אנו רוצים להאמין שמכתבינו אליך בדם ובדמעות יפעל את פעולתו הנכונה, ותיטיב לשמוע את תחינתנו", מסיימים המנהלים.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים