1609414077808

הזמרת דורין אור: יוצרת מהיהדות אומנות – ראיון בלעדי למגזין

דורין אור חביבת הקהל, מפזרת אור של תשובה באהבה, את הרשתות החברתיות היא כבשה כבר ממזמן, גם הנערות שעדיין לא שומרות תורה ומצוות שרות את השירים שלה ומתחברות לבורא בעיקבותיה.

מדף האינסטגרם של דורין אור

דורין את קסם את יודעת? מי זאת דורין אור, תספרי לנו על עצמך ?
‎דורין אור בת 29, אני מבית מסורתי האמנם אך לא מעבר, בהיותי בת 18 היה לי בן זוג דתי ,שמרנו יחד שבת כמעט שנתיים, התהליך איתו לא נבע ממקום פנימי מבחינתי לא שמרתי את השבת מתוך אהבה לשבת ומתוך הבנה מה אני עושה, כשנפרדנו נפרדתי גם מהשבת.
‎לאחר מכן בגיל 23 חזרתי לבד, מתקופה לא ברורה שהיתה לי בחיים, בסוף חזרתי הביתה לדרך של הקדוש ברוך הוא .
‎התחלתי לעשות שנה של התבודדות, לדבר עם השם ושם התחלתי לעוף מבחינה רוחנית.
‎הייתי מתבודדת כל יום שעה לפני ששמרתי את השבת, הייתי מדברת עם בורא עולם כמו הפסיכולוג שלי.
איך הגעת לכל האור של רבי נחמן?
‎הכרתי את התיקון הכללי דרך החבר שלי, אמנם עזבתי את השבת אך את התיקון הכללי לא הפסקתי לקרוא, הייתי קוראת כל יום בלי להבין מה אני קוראת בכלל ואני זוכרת בשנה של ההתעוררות התחלתי לשאול מה אני קוראת , גם אחרי מסיבות ביום שישי הייתי חוזרת מאוחר בארבע בבוקר הייתי קוראת ולא מוותרת ולאחר מכן נכספתי לזה מאוד, התחלתי לברר מה זה, מי כתב את זה אח״כ התברר לי שזה חלק מהתהלים של דוד המלך, רבי נחמן ליקט את העשרה פרקים האלו, הכל היה לי חדש הכרתי את רבי נחמן ובדקתי מי זה רבי נחמן.

איך התחלת עם שמירת השבת?
‎כשהתחלתי יותר לחזור בתשובה אחרי ההתבודדדות רציתי להחזיר לו אתה נותן לי כלכך הרבה מהשיח איתך איך אחזיר לך?
‎תוך כדי שיחה עם הבורא אמרתי לו ביקשת לשמור שבת, איך עושים? עשיתי שיח כזה והייתי עושה דילים, אם אני רגילה לעשן 10 אז אעשן רק 9. ואז כשחקרתי על רבי נחמן טסתי לאומן בהתחלה לשבוע כשחזרתי תכננתי טיסה להודו, עשיתי חשב מסלול כמו שאומרים טסתי שוב לאומן הפעם למשך חודש, זה שינה את חיי.

איך וויתרת על החיים שהיית רגילה אליהם?
‎הכל בא מידיעה אפילו לא אמונה ז"א זאת האמת ,אם זאת האמת איך אני משתלבת בתוך המציאות הזאת שהיא האמת, כשאני מרגישה טעם של אמת אני לא יכולה להמשיך כרגיל חקרתי המון על כל מיני פסיכולוגיות ותאוריות וזה בסוף נעלם אבל עם הקדוש ברוך הוא ולתורה היה לי חיבור מיוחד ועמוק, שם הרגשתי שהמשהו לא יכול לעבור.
‎וזה מה שהניע אותי איך אני הופכת להיות חלק מזה
איך חזרת בתשובה בצורה מאוזנת?
‎כן היתה לי תקופה כזאת של חודש שהעפתי הכל והלכתי רק עם שמלות, מהר מאוד חזרתי לאותו מקום והבנתי שזאת לא הדרך וממש הבנתי שאני צריכה לחלק את האורות לכלים כדי שאני אוכל להתמודד איתם.

אני עוצרת את הראיון ונפעמת כל כך מההגדרה הזאת:

"לחלק את האור לכלים כדי שאני אוכל להתמודד איתם- תחרטו את המשפט הזה חזק"

איך הגעת להיות כוכבת רשת ? זוכרת שזה התחיל מהפייסבוק איך זה באמת היה?
‎האמת שכל החיים רציתי להיות זמרת , לשיר וניסיתי המון דברים שלא כל כך עבדו
‎ועם ההתקרבות שלי לקדוש ברוך הוא אז התכנים שלי היו שונים ממה שהיו בעבר שלי ככה שזה ממש השפיע לגמרי על היצירתיות
‎אני זוכרת שהתקשרתי לחברה טובה שלי ומספרת לה שאני ממש מרגישה איזה לי כוח להשפיע ואני לא יודעת באיזו דרך אצליח להגיע לכל בית בישראל , בדיוק בתקופה הזאת שלמדתי על תורת הסוד והייתי כל כך המומה ממה שאני לומדת.
מה זה תורת הסוד?
‎זה כל הפנימיות שלנו דרך התורה, התורה מספרת לנו סיפור על משהו שקרה, אבל בתוך זה יש המון פנימיות אם מתחילים ללמוד את זה מהמקום הפנימי את מגלה עולם מטורף שגם פותר לך סוגיות שיש לך בחיים עם עצמך, הייתי בהלם מכל החידושים האלה שאני רואה
‎אמרתי לעצמי כי אני חייבת לעשות עם זה משהו, איך לא מדברים על זה יותר ,כיצד זה מוסתר
‎ביקשתי מהשם שפשוט יעזור לי והתחילו להגיע אליי כל מיני סימנים, זיהיתי שאלה סימנים והתחלתי ליצור הייתי לוקחת שיעור של שעה והפכתי אותו ל-שלוש דקות. אני יודעת לערוך, אני יודעת לשיר, אני יודעת לדבר יצרתי מכל זה משהו שבהתחלה לא הבינו אותו וכאילו "מה השתגעת מה עובר עלייך?"
‎גם אני לא הכרתי את זה בעצמי הייתי בכמה תוכניות ריאלטי והכל רגיל כזה אבל בסדר אנשים עוברים גילגולים בחיים לא נתתי לזה לעצור אותי ובאמת זה התחיל להכנס ללבבות של כולם.
איך המשפחה שלך הגיבה?
‎מאוד תומכת , תמיד תמכה וגם רגילים אני כל פעם באה עם משהבו אחרפעם אני צבעונית פעם אחרת וראו עם התורה, התורה זה לא משהו שעובר הם באמת תמיד כיבדו אם זה פלאטה ושבת
‎יש לך עצה טובה בשביל מי שרוצה להתחזק?
‎כן קודם כל זה הפנימיות אין מצב בעיני שזה משהו שבא לפני כן
‎קודם כל לדבר איתו כמו חבר הכי טוב שלך ולא כמו, לדעת שאכן הוא באמת החבר הכי טוב שלך וזאת ההתחלה, הוא סולל עבורך את הדרך, אם מדברים איתו כמו חבר/אבא הדרך נסללת כפי הדיבור איתו.

מה חדש בדרך ספרי לנו, חוץ מזה שאת מתחתנת?
‎זה אחד הדברים שמעסיקים אותי בזמן האחרון, אהבה שבזמן האחרון לא מצאתי לזה זמן בשנים האלה תמיד התעסקתי בעבודה ובשליחות.
איך הכרתם?
‎הכרנו בשיעור תורה ומשם זה התגלגל מאוד מהר ברוך השם.
ומה מתוכנן בעסק בקרוב?
מגוון מיני יצירות מוזיקליות שעוד לא הספקתי להוציא בגלל הקורונה אני ממש בדרך להוציא את זה לאור .
‎אנשים מכירים אותי בסרטונים ואני חייבת להגיד שהרבה פעמים רואים אותי כרבנית או כמורה, אז אני לא רבנית ולא מורה אלא תלמידה עם ספר פתוח שעושה אומנות לא אוהבת את הטייטל הזה, כי אני לא במקום הזה ולא באחריות לשאת במושג הזה.

תודה לדורין אור על הראיון הבלעדי אתן מוזמנות לעקוב אחריה באינסטגרם-  dorinoraidan / ביוטיוב

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים