Nutritionist With Donuts And Healthy Salad

הדברים הכי מעניינים שלמדנו השנה על הבריאות שלנו

שנה אזרחית חדשה בפתח: אספנו את התובנות, הגילויים, המחקרים וההפתעות שאולי פספסתם במהלך 2021 (בכל זאת, לא היה קל). אז הנה כמה דברים שכדאי לקחת אתכם גם לשנת 2022
חכו קצת עם הקפה של הבוקר
האם אתם מרגישים מתח ולחץ נפשי בשעות הבוקר? ייתכן שהסיבה לכך היא שאתם שותים קפה חזק בשעה הראשונה לאחר שאתם מתעוררים. זו אחת ההמלצות בספר חדש של ד"ר סטיוארט פארימונד, רופא משפחה בריטי נערץ, ששמו The Science of Living: 219 Reasons to Rethink Your Daily Routine: והוא בא לעשות עשה סדר בניהול היומיום שלנו ומממליץ לבחון מחדש את ההרגלים הקטנים כדי לחיות חיים בריאים ויעילים יותר – בלי מאמצים מיותרים.
גם בגיל 67 אפשר לחזור למשקל שלכם בגיל 20
מאז שחנה לסלאו הציגה את המראה החדש שלה, מינוס 22 ק"ג, כולם רוצים לדעת איך היא עשתה את זה. לראיה, הדיאטה שלה הייתה אחת הדיאטות הכי מחופשות בגוגל השנה ודורגה במקום ה־15 לצד הדיאטה של הזמרת אדל (שהגיעה למקום התשיעי). אז מה היא אכלה בתחילת הדיאטה כדי לחזור למשקל שלה בגיל 20 בלי ליווי דיאטנית ובלי להיקרע בחדר הכושר?
לא חייבים להסתובב עם משקפי שמש כל הזמן, להיפך
בין שאר נזקי מגפת הקורונה, כך מתברר, נפגע גם מצב הראייה של הילדים בארץ. מחקר שנערך לאחרונה במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), העלה שבתקופת הקורונה עלה קצב עליית המספר אצל הילדים שסובלים מקוצר ראייה ב־30% לעומת השנה הקודמת בשל השימוש המוגבר במסכים והשהייה המרובה בבתים. וגם אנחנו, המבוגרים, כנראה לא עושים די לשמירה על בריאות העיניים שלנו גם בלי קשר לקורונה. למשל – אנחנו שוכחים לעפעף, לא נפרדים ממשקפי השמש ולא מזיזים מספיק את העיניים.
גם אימון קצר יכול לעשות המון דברים טובים
אנחנו יודעים. אף פעם לא פשוט למצוא זמן לכושר. אבל אם גם אתם לא עושים כושר בגלל הלו"ז העמוס, כדאי שתדעו שגם פעילות הנמשכת דקות ספורות היא בעלת יתרונות רבים ועשויה לחולל פלאים. למעשה, מצאנו עשר סיבות שישכנעו אתכם לא לוותר על הכושר לחלוטין, גם בימים שבהם נגמר לכם האוויר – אפילו ארבע דקות יספיקו.
למוזיקה שאנחנו אוהבים, ולא משנה מאיזה ז'אנר, יש השפעה גדולה על המוח
עד לאחרונה השימוש במוזיקה ברפואה הצטמצם בעיקר להסכמה שיש לה השפעה מרגיעה. כעת דו"ח מקיף של המועצה העולמית לבריאות המוח קובע: מוזיקה היא כלי ריפוי עוצמתי לטיפול בתפקודי הנפש והמוח. דו"ח שפורסם ביוני האחרון על ידי המועצה העולמית לבריאות המוח (GCBH) סוקר את הספרות המחקרית על אודות השפעת המוזיקה על המוח ומסכם את הראיות המחקריות המצביעות על ההשפעות המדהימות שלה על תפקוד המוח ועל נוירוגנזה, על שיפור מיומנויות קוגניטיביות ומוטוריות (כולל במצבים כמו אלצהיימר, דמנציה, פגיעות מוחיות ומחלות ניווניות), על הפחתת מתח והעלאת תחושת הרווחה והנחמה ועוד.
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים