IMG_7770

הבושם שאנל 5 חוגג 100 וזה הסיבה למסיבה

הבושם הצרפתי המפורסם, שמציין יום הולדת, אחראי לכמה מהמהפכות הגדולות ביותר בתחום הבישום. מעטים יודעים כי השקת שאנל 5 בשנת 1921 חוללה שתיים מהמהפכות הגדולות ביותר בעולם הבישום

הבושם שאנל 5 מציין יום הולדת 100 וזו סיבה למסיבה, או לפחות לקולקציית קפסולה מרהיבה הנמכרת לזמן מוגבל במעמדי פופ-אפ מיוחדים בחנויות שאנל ביוטי ברחבי העולם. 17 פריטים כוללת הקולקציה המיוחדת הנקראת "שאנל פקטורי 5" בניצוחו של תומאס דו פרה דה סנט מאור, המנהל האמנותי העולמי של חטיבת היופי והבישום בשאנל. וכן, הוא מאמין שלמרות גילו המתקדם של הבושם, הקולקציה תדבר גם אל הדור הצעיר, משום ש"נעורים הם, יותר מהכול, הלך רוח".

הקולקציה שואבת מצד אחד השראה מהעיצוב המינימליסטי של בקבוק שאנל 5 המקורי, הרבה לפני שחלם להיות אייקון היוקרה שהוא היום. מצד שני, האריזות הן בסגנון קופסאות הפח ושפורפרות הצבע המשמשות אמנים – גם בגלל הקשר המיוחד של שאנל 5 אל עולם הציור והאמנות, וגם משום שמקור ההשראה הנוסף לקולקציה הוא הפורטרט של מרילין מונרו שיצר אנדי וורהול.

דיוקן הפופ-ארט הנודע של וורהול והבושם שאנל 5 נחשבים אולי לשניים מהאייקונים המזוהים ביותר עם אגדת מרילין מונרו. לאורך השנים הופיעו בקמפיינים של שאנל 5 מפורסמות נוצצות במיוחד – ביניהן קתרין דנב, אלי מקגרו, לורן האטון, קרול בוקה, ניקול קידמן, מריון קוטיאר וג'יזל בונדשן, שתמיד הונצחו עם הבושם ברגעי שיא תהילתן – אך דווקא מרילין מונרו נחקקה לעד ככוכבת המזוהה ביותר עם שאנל 5, למרות שלא הייתה פרזנטורית רשמית שלו.
מעטים יודעים כי השקת שאנל 5 בשנת 1921 גם חוללה שתיים מהמהפכות הגדולות ביותר בעולם הבישום. שאנל 5 היה הבושם הראשון שהושק אי פעם על ידי בית אופנה גדול, וגם הבושם האלדהידי (בושם המכיל מעל 40 אחוז מרכיבים סינתטיים) הראשון בהיסטוריה.
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים