272327285 2715228298772193 3720967360144818351 N

דבורי אסמן "התעוררנו מההפצצות והתחלנו לנסוע"

שליחי חב"ד שמואל ודבורי אסמן סיפרו שנמלטו מקייב מערבה: "הכי חשוב להיות רגועים - בלי פאניקה". שליח חב"ד בחרקוב: "רצנו בלילה למקלט, מכינים שקי חול וציוד". אחרים הסבירו מדוע נשארו: "יש יהודים שצריך לדאוג להם" // אקטואלי

בין אלפי הישראלים שעדיין שוהים באוקראינה נמצאים גם שליחי חב"ד וארגונים יהודיים אחרים, שהתעוררו הבוקר (חמישי) בערים שונות לקול פיצוצים ואזעקות בעקבות פלישת רוסיה למדינה. שליחי חב"ד שמואל ודבורי אסמן יצאו אחרי תחילת הקרבות מקייב מערבה, לכפר היהודי אנטבקה, שם מתקבצים חברי קהילות שונות. במשדר המיוחד של אולפן ynet סיפר שמואל: "אנחנו כבר שעתיים בדרכים. מרחק שבדרך כלל לוקח 20 דקות. נדמה לי שזו פעם ראשונה מאז שאוקראינה קיבלה עצמאות שהיא שמעה אזעקות".

דבורי: "התעוררנו מההפצצות ועשינו מה שאנחנו יכולים הכי מהר כדי לצאת לכיוון. זה מלחיץ. מאוד מלחיץ. לא דמיינו שזה מה שיקרה אבל גם אם היינו יודעים לא היינו יכולים לעזור. יש לנו פה קהילה שאנחנו מחויבים אליה, אנשים שאנחנו צריכים לדאוג להם, אנשים שאין להם את האפשרות לעלות לארץ. אז אנחנו פה עושים מה שצריך, שזה אומר הכנת מקלטים, איסוף כמויות של אוכל, מזרונים, מיטות".
– לאיזו מדינה אתם יכולים לצאת מאנטבקה? שמואל: "פולין. נגיע, נעשה הערכת מצב עם כולם ואז נקבל החלטות. הכי חשוב להיות רגועים, בלי פאניקה".
הרב הלל כהן, שחי בקייב 23 שנה כנציג איחוד הצלה ונמצא כעת באודסה לבדו אחרי שמשפחתו טסה לישראל, סיפר בראיון לאולפן ynet: "קמנו לקול פיצוצים עזים. אני נמצא כ-20 דקות ממרכז העיר, על שפת הים השחור, וזה היה לא נעים. כל הקהילות היהודיות נערכו כמו שצריך עם שמירה, עם מזון".
 "אני כאן 23 שנה וזה קצת לא הוגן להראות לחבר'ה שחייתי איתם כל כך הרבה שנים שאני קם ובורח".
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים