גל חום קיצוני: כל הדרכים לעבור את ההיריון במהלך הימים החמים

לקראת גל החום הקיצוני הצפוי, ארגון המיילדות בישראל, אסף טיפים מגניבים ורעיונות יצירתיים של מיילדות מוסמכות מהשטח, שיאפשרו לנשים בהריון לצלוח את ההיריון במהלך הימים החמים:

  • לעבור ממזגן למזגן – מומלץ להשתדל לצאת מהבית לעבודה או לסידורים בשעות הבוקר המוקדמות או אחר הצהריים המאוחרות ולתכנן את המסלול כך שיאפשר לעבור ממקום ממוזג אחד לשני. לדוגמא, מהבית למכונית, מהמכונית לבנק, מהבנק לסופרמרקט וכך הלאה.
  • להקפיא ענבים – באופן עקרוני מומלץ לנשים בהריון להעדיף נשנושים בריאים על בסיס פירות במקום ממתקים. בימים החמים, אפשר לחתוך פירות, להפריד ענבים (או להשאירם באשכול) ולהקפיא. כעבור שעות ספורות, מתקבלות סוכריות קפואות במרקם מרענן במיוחד שניתן לשלב כארוחת ביניים.
  • ללכת לישון עם ראש רטוב – טיפ מרענן שמתאים במיוחד לנשים בהריון שסובלות מגלי חום בלילות, ללכת לישון עם שיער רטוב עטוף במגבת קטנה וליהנות מתחושה נעימה יותר.
  • מגבת קפואה – מי שממש אוהבת תחושה של משהו קפוא ישירות על גופה, יכולה להרטיב מגבת קטנה במים, לשים במקפיא ולהוציאה בשעת הצורך, להניח על העורף, המצח או הפנים בזהירות ולהתרענן.
  • מאוורר אישי – ברשתות המוזלות ניתן לרכוש מאוורר נייד קטן, נטען או כזה הפועל על סוללות ולשלוף אותו מהתיק בשעת הצורך כדי לצנן את הגוף באוויר קריר יותר.
  • שמלות כותנה – מומלץ להעדיף ללבוש בגדי כותנה או פשתן מאווררים ורפויים כמו שמלות המאפשרות לגוף לקרר את עצמו יותר בקלות בתהליך הטבעי של נידוף זיעה.
  • הליכות בבריכה – במקום לעשות הליכות ספורטיביות בחוץ, אפשר לעשות הליכה על רצפת בריכת השחייה. השיטה מאפשרת לשלב ביצוע של פעילות גופנית וגם מצננת את הגוף.
  • לא לשכוח לשתות – מומלץ להצטייד בבקבוק גדול המאפשר מעקב אחר כמות המים.  רצוי לשתות כ – 2 ליטר מים ביום ולא לדאוג מהצטברות נוזלים שכן בצקת ברגליים בהריון זוהי תופעה שכיחה ונורמלית.
  • להתייעץ עם מיילדת – נשים בהריון שרוצות להתייעץ בנושא גל החום ובנושאים אחרים, מוזמנות לקהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המונה כ – 3,400 נשים ומנוהלת על ידי מיילדות מקצועיות ומאפשרת לכל אישה להעלות שאלה, גם באופן אנונימי ולקבל מענה מקצועי. הכניסה לקבוצה בקישור הבא: https://www.facebook.com/groups/739306936945155


ארגון המיילדות בישראל, הוא האיגוד המקצועי המייצג של 1,300 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה. הארגון פועל בהתאם לרוח הזמן לקידום המיילדות, העמקת הכשרתן והרחבת סמכויותיהן. מדובר בנשות מקצוע, בעלות רישיון של מיילדת מוסמכת, אשר ניתן לה על ידי משרד הבריאות בחלוף 6 שנות הכשרה וזאת לאחר לימודים של 4 שנות סיעוד לתפקיד אחות מוסמכת וכשנתיים נוספות לתפקיד מיילדת. בימים אלו מקדם הארגון, שילוב של מודל לליווי נשים ברצף ההיריון והלידה תוך שימת דגש על הנגשה ומימוש זכויות רפואיות וכן יצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה.

ארגון המיילדות בישראל בטיפ מקרר: ענבים קפואים
ארגון המיילדות בישראל בטיפ מקרר: ענבים קפואים
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים