Portrait,Stressed,Sad,Young,Woman,Outdoors.,City,Urban,Life,Style

ביי סטרס וחרדה, איך להשיג שלווה?

אורח החיים העמוס גורם לרבים לחוות באופן כמעט יומיומי חוסר שקט, סטרס ואפילו חרדה. תרגול נשימות, מזונות ירוקים והליכה יחפה הם רק חלק מהדברים שיעזרו לכם להפחית את הלחץ, לשחרר את החרדות ולהגיע לשקט נפשי

קורונה, חזרה לשגרה, אחרי החגים, בדיקות, טילים, עבודה, לימודים, משפחה, זוגיות, כל דבר לחוד והכל ביחד גורמים לנו לא פעם להתמלא בתחושת סטרס והרגשה כללית שהכל מסביב סוגר ומכביד עלינו לעיתים עד כדי שיתוק מבעית. עם הזמן ועומסי החיים, הורגלנו לחיות לצד הלחץ שלאורך זמן הולך יד ביד עם החרדה ותסמיניה.

בשעת סטרס, הגוף שלנו מפריש את הורמוני הסטרס וביניהם אדרנלין, שאמור בעצם להגן עלינו בשעת צרה. כלומר, אם אריה היה רודף אחרינו, היינו יודעים להגיב במהרה ולברוח או לתקוף, אבל במקרה שבו לא באמת רודף אחרינו אריה, ואנחנו נמצאים בלחץ מתמיד, ויש הפרשה מוגברת של הורמוני הסטרס, הגוף מתחיל להגיב בכל מיני דרכים כתוצאה מחוסר האיזון ההורמונלי. אצל חלק מהאנשים הסטרס יתורגם לעייפות כרונית, לחלק אחר מהאנשים הוא יגרום בעיות בריאות שונות החל מנשירת שיער, דרך חוסר איזון בבלוטת התריס, ועד למחלות קשות. לחלק מהאנשים שיחוו סטרס לטווח ארוך או סטרס ברמות גבוהות, תתפתח חרדה. איך נוכל לשחרר מהסטרס ולמנוע את החרדה? קבלו את המדריך לשקט נפשי:

  1. נשימה – כשאנחנו בלחץ, הנשימה שלנו הופכת להיות באופן אוטומטי שטחית יותר. נשימות עמוקות משרות עלינו שלווה ונחת, נשימה גם מפיגה כאב פיזי ונפשי ומרפה את השרירים שבדרך כלל נתפסים לנו כשאנחנו נמצאים בשעת לחץ. מרגישים לחוצים? שבו זקוף ונשמו עמוק.
    יש מגוון רחב של תרגילי נשימה, הנה אחד ששווה לנסות: קחו אוויר וספרו בלב עד 4. עצרו את הנשימה ל-4 שניות ולאחר מכן הוציאו את האוויר ל-6 שניות ואז עצרו שוב את האוויר ל-4 שניות עד לנשימה הבאה. חזרו על הנשימות העמוקות והשלוות הללו במשך 5 דקות או כמה שאתם מסוגלים, בשעת לחץ או פשוט כשאתם רוצים להירגע ולהתכנס פנימה.
  2. תנועה – גם התנועה משחררת את השרירים שנתפסים לנו בזמן לחץ. קרה לכם פעם שנתפסו לכם הצוואר, הגב או שרירים אחרים, כאשר לא עשיתם שום פעילות גופנית בכלל? אלו הן השלכותיו של הלחץ. מה שישחרר את חומצת החלב מהשרירים זו דווקא תנועה עדינה ומאריכה כמו הליכה, שיעור מתיחות או פילאטיס ויוגה המשלבים גם נשימה ועבודה על הנפש.
  3. מדיטציות והרפיות – מדיטציות עוזרות להפחית בצורה משמעותית את הסטרס והחרדה ולהשרות שלווה ונחת על הגוף והנפש גם יחד. אם אתם לא מיומנים במדיטציות והרפיות, מומלץ מאוד להשתתף במדיטציה מודרכת ולהיעזר בדמיון מודרך.
  4. אל תפחדו להתבונן – כשאנחנו נמצאים בהרפיה ומדיטציה, זה זמן טוב לבחון את המחשבות שלנו ולהתבונן ברגשות שלנו. בספר כוחו של הרגע הזה, ממליץ המחבר להתבונן ברגשות אך לא להזדהות איתן או לאפשר להן להשתלט עלינו, ההתבוננות מהצד היא דרך מעולה להתחיל להיפרד מהחרדה.
  5. היפרדו מהמסך לפני השינה – רובינו עובדים שעות נוספות בלהיצמד למסכים בצורה דיי מוגזמת, דבר שגורם לנו להיות כל הזמן במתח ולפתח חרדה, ובמיוחד כשאנחנו חשופים לחדשות מלחיצות. לפני השינה, אנחנו נרצה להוריד את רמות המתח והחרדה שלנו ולהתנתק מהתאורה המלאכותית שגם גורמת להפרעות בשינה. לפחות שעה שלמה לפני השינה שימו את הטלפון בצד ועברו למדיטציות ודמיון מודרך. אם אתם חייבים את הנייד לצידכם, אז לפחות שימו לכם פודקאסט מרגיע או סרטון דמיון מודרך משחרר מתחים.
  6. הרבה ירוק והרבה ירוקים – לצבע הירוק יש אפקט מרגיע ולא סתם אנחנו נרגעים ביציאה לטבע. לבישה של בגדים ירוקים, יציאה לטבע הירוק וגם שתיית מיצים ושייקים ירוקים מרגיעים את הגוף והנפש. הכניסו עלים ירוקים למיצים ולשייקים שלכם, באלו יש כלורפיל שנוצר מאור השמש המרגיעה והמזינה.
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים