כוס תה

את התה שאתם שותים ממה הוא עשוי?

החורף מגיע, מזג האויר בחוץ משתנה. בריזה סתווית נעימה מורגשת בשעות הערב, מפנה לאט מהיום את קרני השמש ודוחקת כל יום עוד קצת את החום עד לימים גשומים וקרים. זה בדיוק הזמן לצייד את המזווה בחליטות תה שונות, כי אין תחליף לכוס תה חמה, או חליטה משובחת במזג האויר הזה.

קנקן תה ברשת סולתם

במחקרים שנעשו על אודות סגולותיו של התה גילו כי שתיית תה מסייעת בהפחתת מחלות לב, ובהקטנת הסיכויים לחלות במחלות קשות אחרות. בנוסף, התה מסייע בשריפת תאי שומן ובהגברת קצב חילוף החומרים בגוף האדם.

ישנם כמה סוגים שונים של תה.

  • תה שחור – הנפוץ ביותר. מוכר לרובנו כארל גריי
  • תה ירוק – במגוון רחב של טעמים וארומות.
  • תה צהוב- סוג של תה סיני יבוש העלים שלו בצורה איטית יותר
  • תה לבן – תה שטרם מספיק להתחמצן מיובש באופן מידי ומפיקים אותו מהניצנים של צמח התה
  • תה אדום – הוא כינוי לחליטת תה מצמח הרויבוש שמוצאו בדרום אפריקה ומייחסים לו השפעות בריאותיות רבות מתאים לסובלים מאלרגיות שונות ומחזק מאד את הגוף
קומקום רטרו ברשת סולתם

חמש עובדות חשובות על התה:

  • תה מכיל אנטיאוקסידנטים
  • תה מסייע בהורדה במשקל
  • תה, בניגוד לקפה, ישאיר את שינייך לבנות
  • תה תורם לחיזוק המערכת החיסונית
  • תה הוא המשקה היחיד שאין בו קלוריות, שאיננו מים.

השפעות התה על המוח:
בספרות הרפואית אפשר למצוא המלצות רבות להשפעת התה על מוח האדם, כתב חכם סיני בשם הואה-טו, "שתיית תה מר גורמת מיד לחשוב טוב יותר". מחקרים מדעיים תומכים בדבריו. תה מכיל חומצה אמינית בשם L-theanine  מחקרים הוכיחו כי החומצה האמינית שולחת חומרים מרגיעים.

עוזרת לזיכרון, ומעודדת יכולות ריכוז.

בתה יש קפאין, אומנם בכמות קטנה בהרבה מהקפה ועדיין יש לה השפעה מרגיעה על גוף ונפש האדם.

לא סתם הסבתא הפולניה ממליצה על כל תלונה או כאב, תשתה תה חמודי.

בשנים האחרונות הפך התה למקור תזונה איכותי חשוב בתפריט היומיומי שלנו, והוא מגיע, כאמור, במגוון רחב של טעמים ואופציות שתיה. גם בתחום האביזרים לתה יש חידושים וכלים שונים, ברשת סולתם תוכלו למצוא קנקני תה מעוצבים וקנקני חליטה, ולהשלמת האוירה גם כוסות בעלות דופן כפולה.

ויסוצקי, חברת התה המובילה בישראל, לקראת החורף הקרב ממשיכה להתחבר לטרנדים העולמיים הסוחפים את עולם התה, ולחדש בקטגוריית התה הירוק. בחורף הקרוב ויסוצקי ומשיקה סדרה תחת סדרת ויסוצקי ירוק: סדרת סופר.

בסדרה שני טעמים חדשים:

  • סופּר-גרין – תה ירוק בתוספת אבקת  ספירולינה וצמחים ירוקים
  • סופּר-פּרפּל – תה ירוק בתוספת פירות וצמחים סגולים בטעם אסאי ואוכמניות.

בסדרה החדשה, לנוגד החמצון המסורתי EGCG, הקיים בתה ירוק בכמות גדולה, התווספו צמחים המכילים מגוון של פוליפנולים. פוליפנולים הם משפחה רחבה של רכיבים ביואקטיביים צמחיים, בעלי תכונות של נוגדי חמצון, המעניקים  לצמחים את צבעיהם. כל צבע מעניק יתרונות תזונתיים שונים ומגוונים, לכן חשוב לשלב בתזונה היומית ירקות, פירות וצמחים בחמישה צבעים – כוח הצבע.

supergreen של ויסוצקי (צילום: שרה היינה)

הסדרה כוללת 27 טעמים. ניתן למצוא את הסדרה ברשתות השיווק השונות בטווח מחירים של 27.70-14.90 שקלים (המחיר הסופי  נקבע ע"י הקמעונאי).

ונסיים באגדה סינית שמספרת על קיסר שיצא לחפש צמחי מרפא, הוא יצא לדרך עם סיר מתכת מלא מים, ובכל פעם שהרוח העיפה עלי תה הוא השליך אותם למים, טעם את התה וכל כך התלהב מטעמו שמאז שתה רק תה, וכך התחיל התה לכבוש את העולם.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים