אפרת פוזן רוקדת את החיים ומחלקת הטבת אופנה חד פעמית

ישבנו עם בעלת מותג היוקרה EF POSEN, אפרת פוזן, לשיחה פתוחה על יזמות עסקית, חלומות וסדרי עדיפויות • ראיון מרתק ומלא תובנות שיכול לקדם את כולנו

בנית בזמן יחסית קצר, מותג מצליח מאד מאפס. ספרי לנו קצת על ההקמה. 

המותג נולד יחד עם דעיכת הקורונה, שהייתה טריגר עבור לא מעט אנשים למחשבות על החיים ושינויים. עולם האופנה התחיל רק להתעורר מהתרדמת שנכנס אליה בתקופת הקורונה, והרגשתי שזה הזמן הנכון לשינוי אישי ולכניסה לשוק עם משהו שאני אוהבת "בשקט" כבר תקופה. רציתי "לרקוד את החיים שלי", כמו שאומר היום הסלוגן של המותג שלי. וזה גם המסר למי שרוכשת באתר או בשואו רום שלנו בקרוב. להיות קשובה לריקוד הנשמה שבפנים.

איך הסביבה הקרובה הגיבה לזה? 

בתחילה כולם היו בהלם. הייתי במקום מאד מוצלח ומסודר מכל הבחינות – גם מבחינה כלכלית, וגם מבחינת המעמד והעניין שהיו לי בעבודה. זה לא היה נראה שחסר לי משהו, אז למה לצאת להרפתקאות שאין לדעת כיצד תסתיימנה? אבל האמת שגם אני וגם הסביבה ידענו שאי"ה זה יעבוד, בגלל האמונה החזקה בדבר, בקב"ה,  שמנתב אותי בדרכי, וגם משום שחקרתי לעומק ולא באתי לזה עם חלום באוויר. כולם עטפו אותי בביטחון וזה נתן הרבה מאד כוח. 

היה רגע של ייאוש בדרך? רגע שאמרת לעצמך זה כבר לא יקרה? 

האמת שלא. מהרגע הראשון ידעתי שמבחינתי זה הולך לקרות ושום דבר לא יעצור אותי. אבל אני כן יכולה להגיד שבמהלך הדרך הייתי קצת המומה מדברים שלא התפתחו בתחום הזה כל כך הרבה שנים. כבר יש לי רשימה בראש של מיזמים שונים שאני רוצה לשפר למעננו ולמען האחרות, תיקונים לליקויים שנתקלתי בהם בדרך, דווקא לשם ארצה לרתום את ניסיון העבר שלי בתחום הפיננסיים, תקציבים, מספרים ותוכניות עבודה כתובות מראש, ככל הניתן.  

מה היתרון שלך, לעומת מעצבות או יזמיות אחרות? 

אני לא מעצבת, אני לפני כן יזמית. מייצרת אופנה כמו שאני אוהבת עם נשים שבאות מהתחום והן מעצבות. הן מגשימות לי את החלומות בדרכן המקצועית, אלה בעצם קפסולות של אופנה. בכל קולקציה תמצאי משהו אחר לחלוטין. הריקוד שבא לי לרקוד באותה תקופה בפנים. השאיפה היא שהקהל ייהנה ממגוון צנוע, חדשני, ועם איכות בלתי מתפשרת.

אחרי הרבה מאד שנים בעולם העסקים, שכללו ניהול חטיבות עם מאות עובדים וספקים ולמעלה מחצי מיליון לקוחות, ידעתי שאני מביאה לעסק שלי ערך מוסף עצום של ידע והיכרות עם העולם העסקי. החל בזיהוי של חסמים, שגיאות ודברים שעובדים "עקום" לגמרי בתהליך הקמת עסק בכלל ועסק בעולם האופנה בפרט, וכלה במציאת דרכים נכונות ויצירותיות לדלג מעליהם, או להתמודד איתם.  

בזכות הניסיון, יכולתי לעלות על המסלול במהירות יחסית וביציבות שלא קיימת בדרך כלל אצל עסקים חדשים. 

בואי נדבר רגע על המותג עצמו – מה מיוחד בו? במה הוא שונה מכל מותג אחר שקיים בשוק? 

הבסיס של המותג הוא איכות. בכל פרמטר רלוונטי. המפעלים שאני עובדת איתם – עשיתי סיבוב בעשרות מפעלים, והשמלה הראשונה יוצרה כבר באחד המפעלים הטובים ביותר שקיימים. אני עובדת רק עם מפעלים שבדקתי בעצמי ואני מכירה.

איכות הבדים – מאותו סגנון יכולים להיות כמה סוגי בדים, אני אבחר תמיד את הטוב ביותר. כשמחזיקים פריט של EF POSEN מרגישים בהבדל ניכר באיכות, תבדקו אותי. תפירה, עיצוב, שירות וחדשנות כמובן. חשוב לי להביא משהו אחר למדף.

השאלה המתבקשת בתבל אולי, אבל את אמא לשלוש בנות, איך את מסתדרת עם הכול ביחד? 

ב"ה אני עטופה בסביבה מאד מחבקת – זכיתי בבעל שתומך בי ב 200% וגם משפחה במעגל הקרוב – אמא, אבא, אחים, אחיות, גיסים, גיסות. כולם מתגייסים לעזרה כשצריך. אני גם יודעת לקחת עזרה מבחוץ בלי להתבייש בזה. 

נקיפות מצפון? תחושה שהילדות משלמות מחיר, אולי, על הבחירות שלך?

ממש לא. הבנות שלי יודעות שאמא תמיד שם. יש לי סולם עדיפויות מאד ברור, והמשפחה היא השלב העליון. תמיד. זה איך מרגישים, לא מספר השעות. יש אצלנו תחושת ביטחון גדולה ב"ה.

למשל, בימי הולדת, אם אחת הבנות צריכה עזרה בלימוד למבחן, אם אחת מהן לא מרגישה טוב– אעזוב הכול ואהיה איתן. לפחות פעם בחודש אני יוצאת עם כל אחת בנפרד, לשיחה קרובה. משתפת אותן במה שקורה בחיים שלי, מה אני עושה, למה אני עושה את זה. מאד חשוב לי שהן תהיינה חלק מזה. בזכות השיתוף הזה הן תומכות ומבינות הרבה יותר ממה שמישהו מבחוץ יכול לדמיין. 

מתי ידעת שאת רוצה לעסוק בזה? זה משהו שתכננת מראש כחלק ממסלול חייך או משהו שצץ פתאום?

מאז ומעולם ידעתי שאני אהיה עצמאית. אבל ידעתי גם שאני לא רוצה להתנסות על העסק הפרטי שלי. ניצלתי את הזמן כשכירה לספוג כל מה שיכולתי, וללמוד. ללמוד כל יום על העולם העסקי, ועל עצמי. התנסיתי, הזעתי, נשברתי, חוויתי קשיים, קמתי – הכול תחת המטריה של עובדת שכירה. (גם שם השתדלתי להיות הכי טובה שלי). יצאתי לעצמאות רק כשהרגשתי מוכנה ובטוחה בעצמי. 

איפה את רואה את עצמך ואת המותג בעוד חמש שנים?

את מותג האופנה אני רואה מתרחב לפריסה ארצית ועולמית. את עצמי אני רואה מתרחבת לתחומים נוספים, לא רק לאופנה. בעז"ה. יש כבר דברים בקנה. האופנה פרצה כי זה התאים לכל, אבל אני רוצה להעתיק את המתודה לשלל תחומים שאני חושבת שיש לי מקום בהם בעולם.

מה מפחיד אותך?

אני לא חושבת שיש משהו ספציפי שמפחיד אותי. אני מתחילה כל יום עם עיניים נשואות לה', יודעת שהכול מתחיל ונגמר בו. יודעת שמה שצריך לקרות יקרה לי. אני נתונה בידיים הטובות ביותר שאפשר לדמיין. אני מרגישה שדווקא מאז שאני עצמאית, אני קרובה יותר מאי פעם לקב"ה. 

אבל במקביל – פחדים זה דבר טבעי, הם שם. צריך לדעת לנהל ולנתב אותם למקום טוב. הכי חשובה המשפחה שלי, שיהיו בריאים ושמחים.

מה יש לך לומר למישהי שרוצה לעשות דרך דומה? להקים מותג בכל תחום שהוא? 

תלמדי, תתייעצי עם אנשי מקצוע, תבני תוכנית עסקית. יש הרבה חלומות שאין להם היתכנות בעולם המעשה וחבל על שברון הלב והממון. ומצד שני – הסלוגן של המותג שלי אומר: "תרקדי את החיים שלך", עופי על כל חלומות שלך אם בדקת אותם בזכוכית מגדלת מקצועית. תנהלי את החלומות שלך, אל תתני להם לנהל אותך. אל תעשי לעצמך הנחות ואל תבני על "יהיה בסדר". תסיימי להזיע בלמידת התחום ורק אז תצאי לעצמאות. כשאת מגיעה עם בטחון וידע זה עולם אחר ממש, וזה מה שיכול ליצור את ההבדל בין הצלחה לכישלון. וגם להגיד לה שאני כאן בשבילה, לתת לה מניסיוני באהבה.

כמה שאלות אישיות, שלא קשורות דווקא לעסק, אפשר

מישהי שהיית רוצה לפגוש לקפה?

-הרבנית קנייבסקי ע"ה. הייתי רוצה קבל את ברכתה ולשמוע ממנה על כל כך הרבה דברים. 

אם היו נותנים כותרת משנה לבני אדם, מה הייתה כותרת המשנה שלך?

-משפחתית. 

אם היו נותנים לך לתלות שלט ברחוב גאולה או רבי עקיבא, ולכתוב בו מה שאת רוצה (לא פרסום עסקי!) מה היית כותבת שם?

  • ואהבת לרעך כמוך. זה הבסיס לכל. 

תובנה או משפט אחרונים לסיום?

אף פעם לא מאוחר להיות מה שאת חולמת להיות. לכולנו יש חלומות. אל תוותרו עליהם – תחלמו בלילה, אבל תנהלו את החלום ביום, מעשית. עצמאות היא לא משחק. אם את רוצה לרוץ למרחקים ארוכים, תבני אסטרטגיה נכונה.

שימו לב:

על הדרך השגנו לכן הזדמנות מדהימה וחד פעמית!!! 15% הנחה בהזנת קוד הקופון P15 באתר המותג: https://ef-posen.com/

ולמי שלא אוהבת לקנות בלי למדוד ורוצה לתאם פגישה בסטודיו, או לכל שאלה אחרת, אפשר לפנות ישירות לאפרת: https://wa.me/972542436000

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים