איפור ירין שחף | צילום: בן לאון

איפור: מה נשתנה הלילה הזה?

ירין שחף עם המראה הנכון לערב החג, שגם ישרוד ארוחה דשנה ביותר

אנחנו מבזבזות המון זמן מול המראה כדי לצאת מהבית במראה המושלם, אבל בארוחה מהר מאוד מגלות שהאיפור כבר נמרח, למרות שהיצרנים הבטיחו  עמידות של שעות.  ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות, מסביר איך לגרום להישרדות האיפור גם בסעודת ערב חג דשנה

שחף: "כל מותג שמכבד עצמו שוקד על קו מוצרים עמידים. שוק האיפור העולמי מגלגל מיליארדי דולרים בשנה, תעשיית היופי לא עוצרת לרגע, והיצרנים, המודעים לביקוש הרב, לא מהססים להבטיח את הישרדות מוצריהם לשעות ארוכות, לעיתים בהרבה ממה שבאמת מתקיים. רוב מותגי האיפור היקרים מבטיחים עמידות של 5 עד 8, בחלקם אפילו עד 24 שעות. האם זה אפשרי? האם היצרנים עומדים בהבטחתם? לא בטוח. רוב החברות הבינלאומיות מייצרות את מרכולתן במפעלים הממוקמים באירופה, ולשם הם גם משווקים את עיקר מוצריהם. במדינה חמה כמו שלנו, עם אחוזי לחות גבוהים, 90% מהמוצרים לא ישרדו אלא אם כן המשתמשת נערכת לכך מראש, כדי לשמור על מרקמו היבש של האיפור."

איפור בתנאי הארץ מחייב מקצה שיפורים לתנאי האקלים המקומיים. כשאני נדרש לאפר כלה שמתחתנת בתקופה הזו של השנה, אני חושב יותר על חומרים שישרדו ופחות על גוונים וסגנון. הבעיה היותר קשה קשורה בתנועתיות של העפעפיים המייצרת זיעה – אזור זה הוא בעל עור דק וקמיט ביותר, לכן הוא נוטה לפורענות. הצלליות חייבות להיות יבשות  במקסימום, גם אם שיא האופנה הוא מראה רטוב של צלליות קרם. גם המייק אפ הדק  והנוזלי על בסיס מים מומלץ יותר, למרות שיכולת הכיסוי שלו פחותה. כדי להגביר את העמידות, יש לקבע את האיפור עם הרבה טלק כדי שיהפוך יבש לגמרי. אצל צעירות האיפור יחזיק יותר זמן לעומת נשים בגילאי המעבר, הסובלות מגלי חום המתגברים עם השנים.

מה לקחת בחשבון כשקונים איפור עמיד, ואיך להבטיח תוצאה טובה?

לפני הכל ניקיון: כדי להכין בסיס לאיפור עמיד, יש לנקות את הפנים בג'ל או מוס על בסיס מים המסירים מהעור לכלוך ותאי עור מתים, ומעניקים לעור בסיס איתן להישרדות האיפור.

קרם לחות: אם את בעלת עור שמנוני או סובלת מהזעת יתר, שמרי את תכשיר הלחות במקרר. התחושה על העור נעימה וקרירה, והאפקט המתקבל הוא עור בעל מראה רענן וחיוני. בנוסף, בעונה החמה רצוי שלא להשתמש בתכשירי לחות בעלי מרקם קרמי עשיר, אלא בתחליב עם מרקם קליל יותר.

מייק אפ: מייק אפ שבמרכיבו חומרי שעוות-סילקון ישרוד טוב יותר. פעולת הפידור אחרי הנחתו הכרחית, מאחר והיא סופגת את עודפי השומן ומקבעת אותו. אם את עדיין מרגישה שיש עלייך "מסכה", ניתן לרדד את המריחה בעזרת ספוגית לחה עם מעט קרם לחות. מומלץ להקפיד על מייק אפ הכולל מסנן קרינה.

תחליף מייק אפ: אם את לא ממש מסתדרת עם מייק אפ, ניתן למרוח על הפנים מעט קרם לחות, ולאחריו להניח ברונזר בעזרת מברשת סומק או פודרה.

דפי פודרה: לעור שומני שנוטה להזיע, דפי פודרה (או באנגלית Blotting Paper) הם פיתרון יעיל וקל שאפשר אפילו לשמור בארנק. מדובר בניירות סופגים מיוחדים, אשר מכילים מוצרי סופחי שומן ומנטרלי ברק. עיקר הבעיה הוא באזור ה-T(המצח והאף, לעיתים גם הסנטר). כדי לנטרל אותה, מצמידים את הצד הספוג בחומר אל עור הפנים, ממתינים כמה שניות ומרפים. הדף סופח אליו את עודפי השומן ואינו פוגע באיפור, הזיעה וההברקות נעלמים כלא היו.

לאתר ירין שחף : https://www.yarin-shahaf.co.il/

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים