שעון ספורט G-SHOCK מסדרת G-SQUAD, 749 שח, להשיג בחנויות השעונים המובחרות

שחררו: חודש עמוס בחגים לפנינו, כמה טיפים לעבור אותם נכון יותר

חודש של חגים, בישולים, עבודה וכמובן הרבה נסיעות של ביקורים וטיולים לפנינו –מה שמשפיע על הרוגע הפנימי שלכם, כדאי שתתחילו להיטיב עם הנפש שלכם ולנסות להירגע. איך עושים את זה? הנה כמה דרכים יעילות

בעולם שבו הכול מתנהל מדקה לדקה, ומילת המפתח היא "הספק", לפעמים קשה לשמור על קור רוח. תחושת הסטרס הזו מתעצמת בטח ובטח אם אתם רגילים לעבוד הרבה שעות ובצורה מאומצת.

המונח WLB  (WORK LIFE BALANCE), או בעברית – איזון בין הקריירה לבין החיים האישיים, הומצא במיוחד כדי להתגבר על תחושות הלחץ והחרדה המתלוות לחיים המקצועיים. המושג הובא לתודעה הודות לגישת הוולנס, שמסייעת לאנשים רבים מסביב לעולם לאמץ אורח חיים בריא ומאוזן יותר, הכולל שמירה על הרגלי כושר ותזונה במקביל להפחתת מצבי לחץ וסטרס.

כמה עצות זהב שיעזרו לכם לשמור על רוגע ושלוות נפש בתוך חיי הקריירה הקדחתניים. נסו ליישם אותן ותראו שיום העבודה שלכם ייראה הרבה יותר רגוע ומוצלח.

היפטרו –  ממשימות מעיקות כבר בתחילת היום הוצאת חשבוניות, דו"חות לספקים או כל פעולה שאתם בד"כ נוטים לדחות  – את כל אלה כדאי לעשות ממש בתחילת היום. לאחר שתסיימו עם המטלות, תוכלו להתפנות ליום רגוע יותר ונקי מדאגות.

סדרו – את השולחן כשהסביבה שלכם מסודרת, קל ונעים יותר לעבוד ולהתרכז. נסו לסגל לעצמכם הרגל ודאגו לסדר את השולחן לפחות פעם אחת ביום, תוך שאתם מוצאים פתרונות אחסון לדפים, פתקיות, כלי כתיבה ועוד.

הציבו – לעצמכם גבולות נכון שתמיד כדאי להספיק ולקצור עוד ועוד מחמאות על ההישגים, ואין ספק ששאפתנות היא תכונה מצוינת שתעזור לכם להתקדם בחיים. עם זאת, כדאי שתציבו לעצמכם גבול סביר לעבודה. אם החלטתם לעבוד 12 שעות ביום – זה בסדר מידי פעם, רק אל תהפכו את זה להרגל.

תנשמו – כן, אז מסתבר שהפעולה הזאת שנראית לכולנו די אוטומטית, יכולה לסייע מאוד בכל הנוגע להפחתת מתח, אם יודעים לעשות אותה כמו שצריך. אז איך זה עובד? פשוט נושפים מספר נשיפות עדינות וארוכות ככל שניתן, תוך כדי הרחבת אזור הבטן. האקט הזה למעשה מפעיל את המערכת הפרא – סימפתטית – שזו מערכת ביולוגית שמשפיעה על מצב הרוגע שלנו, מה שעוזר לנו להפחית את תחושת המתח. המלצה שלנו: בצעו את הנשימות כמה דקות לפני ישיבה או פגישה חשובה וגם כשממתין לכם יום עבודה ארוך.

עצרו – אם גם אתם עובדים מסביב לשעון, רצים מפגישה לפגישה ומשם ממשיכים באיסוף הילדים, וכל יום שנגמר מרגיש לכם כאילו זה עתה יצאתם ממלחמת ההתשה, כנראה שזו לא הסיבה שאתם במתח. כן כן, זו לא טעות: אינטנסיביות ואורח חיים תובעני הם לא מה שגורם לכם לחוש במתח. למעשה, העובדה שאתם לא יודעים לעצור לרגע ולעשות משהו שמרגיע אתכם, היא כנראה מקור הבעיה. אז מה עושים? מחליטים על 5 דקות ביום שבהן מכבים את הנייד – לא על רטט ולא על שקט, פשוט מכבים. בזמן הזה תוכלו לעשות כל דבר שמרגיע אתכם, כן – כמו נשימות למשל.

תתאמנו – שילוב של פעילות גופנית בחיים באופן קבוע, יעזור לכם להיות רגועים יותר לאורך יום העבודה. מעבר לעובדה שתרוויחו זמן איכות עם עצמכם וגם תשמרו על הגזרה והבריאות, גם מצב הרוגע שלכם ישתפר באורח פלא אם רק תיכנסו לכושר. זה יקרה בזכות אנדורפינים וחומרים אחרים שמשתחררים בעת הפעילות ותורמים לתחושה טובה. פעילויות כמו יוגה, פילאטיס או טאי צ'י יכולות להיות מצוינות בהקשר הזה, אם כי חלקכם אולי יעדיפו דווקא ספורט כמו ריצה או הליכה.

ואם אתם כבר הולכים על זה, נסו להשתמש באפליקציה ייעודיות לספירת צעדים ולקביעת יעדים, כמו למשל "עובדים בריא" מבית הסתדרות העובדים. מדובר בכלי ייחודי ויעיל שיאפשר לכם להמיר את הצעדים שלכם ל"מטבעות בריאות", איתן תוכלו לקבל הטבות מגוונות בחנות ההטבות של האפליקציה: ממאמן כושר אישי עד הבית, דרך שובר לרשתות אופנה ועד לציוד ספורט. בנוסף, תוכלו לעקוב אחר מדדים אישיים, לקרוא מאמרים של מיטב המומחים, לשמוע הרצאות, ואפילו לייצר תחרויות עם חברים. *השימוש באפליקציית "עובדים בריא" הוא לחברי ולחברות ההסתדרות בלבד.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים