IMG-20201028-WA0006

רפואה מתקדמת? כללי המשחק משתנים

אם אתם עוסקים ברפואה מתקדמת כדאי שתשימו לב איך אתם מפרסמים את עצמכם עורכת דין נחמי מייזליש מציגה כללים חדשים.

לעיתים ניתן פסק-דין שמשנה את כללי המשחק. זהו פסק דין של בית משפט מחוזי, בתביעה ייצוגית בה זכיתי.
זהו הישג אדיר לכל החברה בישראל .זהו פסק דין מטלטל אשר משנה את כללי המשחק. לא פחות מכך!
התביעה הייצוגית וההחלטה בה עוסקים בתחום הרפואי האלטרנטיבת מה שמכונה רפואה משלימה. בעקבות החלטה זו העוסקים ברפואה המשלימה, חייבים להיות זהירים יותר. להיות בעלי סטנדרט גבוה המתקרב יותר לאחריות בתחום הרפואי.
כולנו משתמשות בהם. גם אני כמובן. המדובר בקשת רחבה מאוד של תחומים. מטפלים אלטרנטיביים, דיקור סיני, מסאז' רפואי, אין ספור מכונים לדיאטות ושיטות הרזיה ועוד ועוד.
השוק מטבע הדברים מגלגל סכומים של מאות מיליוני שקלים בשנה. כל שנה.
כל התחומים הללו חשובים ביותר . ובכל התחומים הללו הסטנדרט המקצועי צריכה להיות גבוהה מאוד , ולו בגלל ההשלכות החמורות לגוף האדם במקרים של חוסר מקצועיות.
כבוד בית המשפט הסכים לבקשתי והרים את הסטנדרט הנוהג אצל חלק מהם.
הדגש המרכזי הינו בדבר היקף חובת גילוי בפרסומים. הפרסום הוא כלי השיווק העיקרי לכל עסק ולכל אדם שמעוניין להתפרנס לכן, סטנדרט חדש וגבוה בדבר היקף הפרסום הינו כל כך חשוב.
השאלות שהתעוררו בתביעה הייצוגית נגעו לפרטים שיש לגלות בפרסום כאשר המדובר ברפואה משלימה, כדי שלא להטעות מטופלים פוטנציאלים. כך למשל
להלן על קצה המזלג נקודות אשר הוכרעו בפסק הדין ככל שמייחסים לטיפול בתחום הרפואה המשלימה סגולות ריפוי למחלות, אזי אם אין מדוב בטיפול שיעילותו הוכחה מדעית יש להבהיר זאת במודגש ובמפורש.
• אם אדם סובל ממחלות, בוודאי מחלות קשות כמו יתר לחץ דם, סוכרת ומיגרנות, ומחפש מזור… יש להדגיש בפניו כי יעילות הטיפול לא נבחנה מדעית… היינו, לאדם כזה צריך להיות ברור המסלול בו הוא צועד…
ככל שנעשה שימוש יותר משמעותי בשמות של מחלות ובייחוס סגולות ריפוי, אם הדברים אינם מבוססים מדעית, יש להדגיש זאת, כדי לא להטעות.
• אין לעשות שימוש בתואר דוקטור, אלא אם כן המדובר בד"ר לרפואה, או לחלופין, לציין לצידו ובאותו אופן הבלטה כי אין מדובר בדוקטור לרפואה אלא במטפל אלטרנטיבי.
• הדברים אמורים להיות ברורים כבר בפרסום עוד טרם הלקוח מחליט להתקשר.
עכשיו בנימה אישית. התקשרו אלי רבבות של אנשים שהודו לי על ההשיג. חלקם הוטעו והגיעו למכונים רק בגלל שלא מצאו מזור לכאבים שלהם. ועתה, גם יצאו בחסרון כיס וגם נשארו עם הבעיה מימנה סבלו.
כל מי שמעוניין לקרוא את פסק הדין במלואו יכול לחפש בגוגל ת"צ 13345-12-15.
לגילוי נאות אציין כי הוגשה בקשת רשות ערעור על החלטה מהפכנית זו, והיא מתבררת בימים אלו בבית המשפט העליון.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים