גישה שלילית לחיים עשויה לגרום לנזקים בריאותיים, כך כבר הוכיחו מחקרים רבים. וכעת מתברר שזה עובד גם הפוך: גישה חיובית לחיים יכולה להשפיע באופן חיובי על הבריאות, ובעיקר בתחום אחד ספציפי. לפי מחקר חדש, אפשר להקל ואף למנוע דלקות במעיים וכאבי בטן בעזרת תחושות אופטימיות וצחוק.

עורכי המחקר, מהמרכז האוניברסיטאי הדרום-מערבי לרפואה של טקסס, פרסמו את מסקנותיהם בכתב העת Cell Host Microbe ולפיהן, הם מצאו עדויות כי סרוטונין, מוליך עצבי במוח שגורם לשמחה ואושר, אף יכול למנוע מחיידקים מזיקים להתפתח לדלקות רציניות במעיים. במערכת העיכול מיוצרים 90 אחוזים מהסרוטונין, ולצד זאת, היא מכילה הרבה בקטריות. חלקן הגדול של הבקטריות חיובי ומועיל, אך חלקן רעיל ומזיק ועשוי להתפתח לדלקות מסכנות חיים במעיים ובקיבה.

בשל זאת, החוקרים החליטו לבדוק מקרוב את מערכת היחסים בין הסרוטונין לחיידקים שבמעיים, ובעיקר עם בקטריה בשם  אשריכיה קולי O157 שעלולה לגרום לקלקולי קיבה מסוכנים שיכולים להגיע למוות.

מממצאי המחקר עולה שככל שרמת הסרוטונין עולה, החיידקים מוחלשים מאוד ואין סכנה שהם יפתחו דלקות מזיקות. בנוסף, תפקידו של נוגד הדיכאון פלואוקסטין, או בשמו המסחרי והנפוץ יותר "פרוזאק", הוא להעלות את רמת הסרוטונין בגוף. החוקרים גילו באמצעות ניסוי בעכברים, כי נטילת התרופה מנעה התפתחות דלקת, למרות שהם נחשפו לבקטריה המסוכנת.

כיוון שטיפול בזיהומים בקטריאליים במערכת העיכול ובמעיים הוא טיפול קשה ומאתגר מאוד, החוקרים מעודדים מאוד מהגילוי ומקווים שפרוזאק ונוגדי דיכאון נוספים יוכלו לעזור כ"נשק שובר שוויון" מול אותם זיהומים מאתגרים.