Woman,Of,The,House,Arranges,The,Blankets,In,A,Container

עושים סדר: מסדרים את ארונות הבגדים

להשתלט על הבלגן ולסדר את הבית, חדר אחרי חדר. והפעם, לקראת המעבר לבגדי קיץ, כך תסדרו את ארונות הבגדים שלכם ושל הילדים

פסח ממש כמה דקות לפנינו, למרות שרובינו כבר מגיעות לסידור המטבח לקראת הבישולים והפיניש האחרון, אבל האביב מגיע ועמו המשימה המתבקשת: סידור ארונות הבגדים, שלנו ושל כל בני הבית. זה הזמן להחליף בין חורף לקיץ. משימה לא פשוטה אבל מתחייבת, אחרת הארגון הופך לבלאגן בין חורף לקיץ. אז איך מסדרים ארון שגם יהיה יעיל, נגיש, נוח והכי חשוב – יישאר מסודר לאורך זמן?

איך מתחילים?

אל תשפכו את התכולה של הארון החוצה בבת אחת! חלקו אותו לפרויקטים קטנים, למשל – צעיפים. מיינו את הצעיפים שלכם לפי גודל, עובי ותדירות השימוש, וסדרו אותם כך שתראו את כולם: בקולב קומות, מקופלים במגירה כמו ספרים, מגולגלים בתוך סלסילה או על מדף. אפשר לנצל גם את המקום בתחתית ארון התלייה ולאפסן בו סלסלות עם צעיפים ופריטים נוספים.

כשאתם ממיינים את בגדי החורף לטובת אפסון עד השנה הבאה, הניחו אותם על המדפים הגבוהים כשהם כבר מסודרים לפי עונה, סוג וגילים. זה יקל עליכם למצוא הכל בחורף הבא וגם להבין מה צריך ולא צריך לקנות. זו כמובן הזדמנות טובה להיפרד מבגד שיהיה קטן בשנה הבאה, או בלוי מדי מכדי להילבש בעתיד.

קיפולים יפיפיים מיותרים בשגרת היום יום, בטח כשמדובר בבגדים לילדים קטנים עד גיל שלוש. הבית הוא מקום שחיים בו – הוא לא מוזיאון, וכשאין זמן לשמור על סדר מוקפד צריך לחשוב בצורה פרקטית. מה כן אפשר לעשות? לסדר את הפריטים בתוך סלסילות או קופסאות. אפשר להפוך את הפעילות ליצירה ולתת לילדים לקשט קופסאות נעליים ריקות שישמשו לאחסון.

בכל קופסה סדרו פריטים מסוג אחד – גרביים, תחתונים, טייצים וכן הלאה. גם פעוט יכול ללמוד להחזיר פריטים לתוך תיבה כזו, וזו הזדמנות פז להקנות רגלי סדר לילדים מגיל צעיר. לגילים גדולים יותר – הקצו לכל ילד תיבה או תיבות משלו. בעת קיפול הכביסה תחכה לכל אחד מהילדים התיבה עם הבגדים המקופלים שלו, והוא יוכל להכניס אותה לארון בעצמו.

טיפ:

ארון התלייה מלא בקולבים שונים ואקלקטיים שאספתם עם הזמן? החליפו את כולם בקולבים דקים, זהים בגודל ובצורה (אפשר לגוון בצבעים!), כדי לשמור על מראה מסודר ואחיד. מתקשים להיפרד מבגדים ישנים? עשו ניסוי עם עצמכם ותלו את כל הבגדים כשהווים שלהם פונים כלפי חוץ. כל בגד שתוציאו ללבישה, החזירו לאחר הכביסה לתלייה כשהוו של הקולב שלו פונה כלפי פנים הארון. בתום העונה בדקו אילו קולבים נותרו ללא שינוי – אלה הבגדים שכנראה תוכלו לשחרר לחופשי בלי שתצטערו על כך.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים