עוגת-גבינה-מאפה-נאמן-צילום-גיל-אבירם-1

עוגות גבינה לחג: המקום שיחסוך לכם את מרוץ החיפושים והאפייה

מסע אחר עוגות גבינה מסביב לעולם יגלה לנו קצת לעומק את שורשיה של העוגה האהובה על כל התפתחויותיה וגווניה, ו... רמז אנחנו יכולים לספר לכם שמצאנו את כל העוגות במקום אחד...

 מי שרוצה לגלות את ההיסטוריה של עוגת הגבינה ימצא ממצאים היסטוריונים המעידים כי העודה המדוברת והטעימה כ"כ  נולדה ביוון העתיקה,  נמצאו תבניות גבינה שמעידות כי הספורטאים שם קבלו גבינה בצורת עוגות, הדומות לעוגת הגבינה המודרנית אותה אנחנו מכירים כיום.

הרומאים למדו את סודות עוגת הגבינה מיוון והתחילו להפיץ אותה, מהגרים הביאו אותה לאמריקה שם שכללו את עוגת הגבינה.

באמריקה גם נולדה עוגת השמנת שהומצאה לראשונה על ידי אמריקאית. השיטה, מסתבר פותחה ב"טעות גמורה" לאחר שאותה אישה ניסתה לשחזר גבינה צרפתית ולבסוף יצאה לה גבינת שמנת ומשם הדרך לעוגת השמנה הייתה קצרה. ויליאם לורנס הפיץ את המותג בשם אימפרייה, וחילק את גבינת השמנת בעטיפות נייר. הוא כינה את הגבינה בשם הידוע, פילדלפיה , החברה נמכרה בהמשך דרכה ונרכשה על ידי חברת הגבינה קראפט המיוצרת גם בימינו ונפוצה מאד בקרב אופי עוגות הגבינה.

עוגות הגבינה מסביב לעולם הם רבות וידועות, החל בעוגת גבינה קדאיף שמוגשת בגרסא קטנה ומתוקה, ועד לטירמיסו, עוגת הגבינה האיטלקית הקלאסית. אגב בתרגום איטלקי, פירוש המילה טירמיסו, הנף אותי למעלה, העוגה שמעיפה אותנו.

גם לרוסים עוגת גבינה בגרסה של שמנת חמוצה, גבינת שמנת וחמאה, בעלת מרקם סמיך ויש שמגישים אותה לצד פירות יער שמעניקים נופך חמצמץ לטעם.

עוגת הגבינה היפנית מתאפיינת בקלילות ואווריריות מיוחדות. מרקמה רוטט, מה שאחראי לרטט היא קיפול החלבונים והקצפת המרכיבים.

אך שלא נשכח את עוגת הגבינה מהונגריה שמשלבת גבינה עם שמנת מתוקה, והרבה סירופ אוכמניות.

ובאמריקה כמו באמריקה, רשת של חנויות המיועדות לעוגות גבינה, וריאציות שונות עם שילובים של שוקולד לבן, פירות, לימון, שילובי  פירות וסירופים וכמובן עוגת הגבינה הכבדה הניו יורקית.

אנחנו נחסוך לכם את המסע סביב העולם…

כאן בישראל רשת מאפה נאמן מציגה את קולקציית עוגות הגבינה שלה שהן סמל ותפארת של יופי וטעם, עוגות גבינה קצפתיות, אווריריות, עוגות שמרים גבינה, דחוסות עם קדאיף ועם פירות.

כל עולם עוגות הגבינה כולו בנאמן אחד. 

מפעל רשת מאפה נאמן עומד תחת הכשרות המהודרת של בד"ץ אגודת ישראל.

לאיתור הסניף הקרוב לביתך: neeman.co.il:

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים