Image by www.freepik.com

ספרים לחגים, ספרים…

חודש החגים בפתח, ימי המסכים עומדים להצטמצם, קבלו לקראת החגים המלצות לספרים שינעימו לכם את ימי החג וחול המועד. המלצות לספרי ילדים, מבוגרים, ואפילו ספר בישול שכל אחד יוכל להנות ממנו במטבח שלו.

ספרים הם המתנה המושלמת עם משמעות ותוכן, אנשי הספר שמעריכים את המילה הכתובה ישמחו תמיד לספר טוב שיעמיק ויכוון וגם ישמח.

עולם הספרים הוא עצום, המגוון רחב, השקיעו מעט מחשבה והתאימו את הספר למקבל. 

נערת הירח

השנה היא 2099. לילה חיה בעולם של חתולים רובוטיים, ממתקים מעופפים ומערכת לתכנות מזג האוויר, אבל יש דברים שאינם משתנים לעולם. אחים קטנים עדיין מעצבנים, מורים עשויים להתנהג בצורה מביכה, וכאשר מישהי גונבת את החברה הכי טובה שלך, זה ממש כואב. במיוחד כאשר המישהי הזאת היא פטרה, הילדה החדשה הממש מגניבה ממושבות הירח.

איך תוכל לילה להמשיך בלי החברה הכי טובה שלה? והאם היא תצליח לגרום לה לחזור להיות חברתה?

סבתא שלי ואני

אֵצֶל סַבְתָא אֵין אַחַר כְָך,

אֵין מָחָר וְאֵין אּולַי.

יֵש רַק אֹותִי – וְדַי.

הַּקֶשֶרּ בֵין סַבְתָא לִנְכָדֶיהָ הּוא קֶשֶר מְיּוחָד.

לְסַבְּתָא יֵש בְדֶרְֶך כְלָל יֹותֵר זְמַן וְסַבְלָנּות מֵאֲשֶר לַהֹורִים,

וְגַם יֹותֵר חֵשֶק לְפַנֵק. אֶלְעָד הַּקָטָן מְסַפֵר כָאן עַל סַבְּתָא שֶּלֹו,

שֶאֶצְלָּה הָיָה לֹו הֲכִי כֵיף בָעֹולָם.

מורן סמואל, ספורטאית ומדליסטית פראלימפית בענף החתירה בסירה

(ובעברה גם שחקנית כדורסל)

היא פיזיותרפיסטית התפתחותית ובעלת תואר שני בחינוך והתפתחות בגיל הרך.

היא נשואה ללימור ואמא לארד, רום ושגב.

זהו ספרה הראשון, והוא נכתב בהשראת הזכרונות של דודתה –

סבתא של אלעד – עם נכדּה היָקר, שנפטר בטרם עת.

8 מפתחות להצלחה בהתמודדת עם אכילה רגשית

רוב הספרים על אכילה רגשית נוטים להתמקד בדרכים לחזק ריסון עצמי או כיצד לזהות מה מפעיל את האכילה הרגשית. הגישה הראשונה עלולה להחמיר את הבעיה, ובאחרונה הגורם המפעיל עשוי להשתנות מפעם לפעם. שתי הגישות אינן עוזרות לאכלנים רגשיים להבין מדוע הם מרגישים מחויבים לעשות דבר שאינם רוצים לעשות מלכתחילה. הבנה זו היא המפתח לשינוי ההתנהגות הזאת.

בספר זה מציג דוקטור הווארד ס' פרקס תוכנית מפורטת לשבירת הדפוס שבו האכלן הרגשי נותר עם תחושת אשמה וחרדה לגבי האכילה הלא נכונה שלו, ועם התחייבות מחודשת לדיאטה עד שהמעגל חוזר על עצמו, והאכילה הכפייתית באה שוב לידי ביטוי. כמו כן, הסיבה שביסוד הרצון לזלול בלי רסן והכישורים המעשיים שיכולים לעזור לך ללמוד לשנות את תבנית החשיבה שלך בכל הקשור לדיאטה ולשים קץ לדחף לזלול. מפת הדרכים הזו תעזור לך לשמור על הרגלי אכילה בריאים במשך שנים רבות.

דוקטור הווארד ס' פרקס הוא פסיכולוג קליני בריאותי שעובד ומלמד זה למעלה מעשרים שנה. הוא מתמקד באכילה רגשית ושאר בעיות פסיכולוגיות והתנהגותיות.

הוא מתגורר בשיקגו, אילינוי.

את ספרי הוצאת ספר לכל ניתן להשיג בכל חנויות ורשתות הספרים המובילות.

"מבשלים דרך חיים"

חברת התזונה  הבינלאומית הרבלייף, המקדמת אורח חיים בריא ופעיל, מציעה ספר מתכונים בשילוב מוצרי הרבלייף, תחת השם: "מבשלים דרך חיים".

הספר הוא אוסף מתכונים מנצחים אשר פותחו בשיתוף פעולה הדוק של חברי הרבלייף עצמאיים שתרמו מניסיונם הרב שנים וצוות מומחים מעולם התזונה: הגסטרונומית –  נעמי אבליוביץ',  בליווי מיטל עזר –  תזונאית קלינית.

הספר "מבשלים דרך חיים" מעוצב ומלווה בתמונות מעוררות תיאבון, כולל כ-80 מתכונים מגוונים על טהרת הבריאות,  מזינים, טעימים במיוחד וקלים להכנה. המתכונים מבוססים על מרכיבים זמינים ונגישים בכל מטבח, ומשלבים את מוצרי הרבלייף במטרה למקסם את הערך התזונתי בכל מנה ולסייע בשמירה על אורח חיים בריא ומאוזן.

המתכונים בספר מחולקים לפי קטגוריות שונות ומגוונות החל מארוחות קלות, מרקים, מנות עיקריות, שייקים, ועד קינוחים וחטיפי  בריאות. כמו כן הספר כולל מנות המתאימות לחגי ומועדי ישראל,  לדוגמא:  מתכונים חלביים לשבועות, מתכונים לחנוכה ופורים, מתכונים מבוססי פירות יבשים לטו בשבט ועוד.

 כל מנה כוללת את הערכים התזונתיים המדוייקים (פחמימות, חלבונים, שומנים, מספר קלוריות למנה) על מנת לעזור לצרכנים לבנות תפריט מאוזן ולשמור על תזונה בריאה ונכונה.

בין המוצרים המשולבים במתכונים : אבקות שייק פורמולה 1 המספקות לגוף חלבון וויטמינים ומינרלים חיונים, אבקת חלבון המעשירה כל ארוחה בחלבון ומעניקה תחושת שובע, תרכיז משקה אלוורה המסייע בשיפור צריכת נוזלים ועוד.

מחיר מומלץ לצרכן: 142 ₪

הספר "מבשלים דרך חיים" בכריכה קשה, מוצע למכירה באתר של הרבלייף (דרך המפיצים)  – harbelife.co.il

במבט לאחור – סיפורי חיים בראי הפסיכולוגיה

מהי שיבה טובה ? ומהו הסוד לחיים מאושרים? על מה נתחרט כשנהיה מבוגרים ומה נשמח שעשינו? על פי הנתונים בעוד כעשור יחיו בישראל כמיליון וחצי זקנים . בעולם בו קצב החיים עולה משנה לשנה, הספר רלוונטי מתמיד.

הספר נותן מבט חשוף וכנה אל הזקנה, החיים והמוות. הוא חושף בפני הקוראים תשעה סיפורי חיים מרתקים של מבוגרים פורצי דרך בגילאי 80 -100 . דרך הסיפורים הללו איריס פותחת צוהר לנבכי הנפש האנושית, להתלבטויות, לחרטות, לכישלונות ולהצלחות בכל תחומי החיים כדי לחפש את התשובה לשאלה – מה הם החיים ומהי הזקנה?

גיבורי הספר הם יוצרים, אנשי אקדמיה, חינוך ועט, לצד אנשי חיל ומעשה. הדמויות משורטטות ביד אוהבת ומובעות בלשון עשירה וקולחת.  לצד סיפורם של האנשים עצמם, מוצגים נושאים שונים שעולים מתוך הסיפורים, כאשר המחברת מביאה ידע מקצועי נרחב ומעמיק מתחום הפסיכולוגיה של הגיל המבוגר והזקנה.

ספרה החדש של הפסיכולוגית הקלינית איריס קליינמן העצני עושה כבוד למבוגרים ולזקנה. על פי התחזיות, בעוד כעשור יחיו בישראל כמיליון וחצי זקנים וכבר היום, כשקצב תוחלת החיים עולה משנה לשנה הספר רלוונטי מתמיד. גיבורי הספר המבוגרים משקפים לנו תמונת מצב של כלל האוכלוסיה המבוגרת, מה קורה בזמן פנסיה וזקנה, מה הן ההתלבטויות המרכזיות, הכאבים הגדולים, הצמתים העיקריים והאכזבות, הצלחות, אהבות ועוד.

לצד סיפורם של האנשים עצמם, מוצגים נושאים שונים שעולים מתוך הסיפורים, כאשר המחברת מביאה ידע מקצועי נרחב ומעמיק מתחום הפסיכולוגיה של הגיל המבוגר והזיקנה. בין היתר נידונים נושאים כגון: התפתחות פסיכולוגית לאורך טווח החיים, קשרים בינאישיים ומשפחתיים, התמודדות עם אובדנים ועוד.

איריס קליינמן העצני היא פסיכולוגית קלינית – היפנותרפיסטית, ומרצה בתחום פסיכולוגיית המחצית השנייה של החיים ושל הזיקנה. היא מנהלת קליניקה פרטית, לצד הדרכה של מטפלים במגזר הציבורי והפרטי. בנוסף היא מעבירה סדנאות במגוון תחומים, כגון  שיפור הזיכרון, גוף נפש והכנה לפרישה. במסגרת עבודתה כפסיכולוגית קלינית היא נותנת מענה למטופלים בטווח גילים רחב, החל מבני נוער וכלה בזיקנה המופלגת.

הספר מיועד לכל מי שעולם היקנה קרוב לליבו: אנשי מקצוע ותלמידים בראשית דרכם, בני משפחה, קהל רחב והזקנים עצמם. הוא מצטרף למדף ספרים עשיר ומקצועי, שפותח בג'וינט- אשל במטרה לקדם ידע עדכני על הזיקנה והיבטיה המגוונים.

ניתן לרכוש את הספר ברשת החנויות 'סטימצקי' | הוצאה לאור: מרכז ידע אשל

אמצע שום מקום

"בתחושה שלי כל החיים אני כותבת את הספר הזה," צוחקת הסופרת שרה פכטר, "לא משנה שבזמן העריכה שלו חיתנתי 6 ילדים, זכיתי ב-5 נכדים, פרסמתי 2 עוד ספרים וניהלתי מאות קמפיינים, הספר הזה הוא החלום שלי. אני מרגישה כאילו הוא ספר הביכורים שלי."

שרה פכטר, סופרת ועיתונאית מהמגזר החרדי, פרסמה עד כה כ-22 ספרים. ספרה הראשון יצא לאור טרם מלאו לה 17. בתוך המגזר החרדי היא ידועה מאוד וכל ספריה נמכרים באלפי עותקים, ביניהם, "מתנה משמים" המקביל החרדי ל'המדריך הישראלי להריון ולידה'. פכטר מפרסמת גם מחוץ למגזר החרדי בשמות הבדויים: מלכה אשלג ומלי גרין. תחת השם מלי גרין היא פרסמה במשך כמה שנים טור בנושאי משפחה ב-Ynet.

היא נולדה בארצות הברית ועלתה ארצה עם הוריה בגיל שנתיים. היא הבכורה לארבע-עשר אחים ואחיות ואם לאחד-עשר ילדים וילדות. כל ספריה של פכטר, כולל החדש, מבוססים על חייה – הם עוסקים בטרדות היומיום, באישה החרדית והדתית-לאומית ובחיי משפחה (מבין ספריה: אמא זה לא משחק ילדים, חצויה לשניים, אף אחד לא מבין אותי, הקרב על הבית, יצאתי מדעתי תיכף אשוב, ורטיגו ועוד). המיוחד בספר החדש הוא בכך שפכטר נוטשת את ההווה ובוחרת לכתוב את העבר. היא מחייה את כור מחצבתה, את שכונת הקרוונים בהרי השומרון בה בלתה את ילדותה, שם עוצבה דמותה. זה המקום ממנו היא בורחת ואליו היא חוזרת.

בעוד שבספריה הקודמים העלילה היא הכח המניע את הקוראת במהרה אל סופה, באמצע שום מקום מרכז הספר הם המקום והדמויות המאכלסות אותו. כל אחת והסיפור שלה, כל אחת והסיבה אשר בעטיה הגיעה לשכונת הקרוונים שכוחת האל: "זה מקום שכולם בו היו 'תקועים'." מתארת פכטר, "דברו את עצמם לדעת ולא הרגישו שהחיים חומקים מהם." 

עוד בשונה מספריה האחרים בספר הזה פכטר מתעכבת על השפה ושוזרת לשון קודש עם חול, ורוקמת סיפור עיירה מודרני עם הומור ותבנית של מעשיות חסידיות.

במשך שתיים-עשרה שנים הייתה פכטר כעיתונאית במשרה מלאה. כיום היא בעלת משרד פרסום ויחסי ציבור למגזר הדתי־חרדי.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים