ספורט נשים בקבוצה, יתרון משמעותי

מחקרים הוכיחו שחברות בין נשים תורמת לא רק לבריאותנו הנפשית, אלא גם למצבנו הגופני. עכשיו מתברר גם שפעילות גופנית שנשים מבצעות בצוותא גם היא משמעותית מאוד

כולנו מכירים את היתרונות החשובים שיש לפעילות גופנית שמבצעים באופן קבוע כחלק משגרת החיים. עכשיו קחי את זה – תכפילי ותגדילי, ותקבלי את היתרונות הנפשיים, הרגשיים והחברתיים שיש לפעילות גופנית שעושים בחברותא, ובעיקר כאשר מדובר באימון שבו באים לידי ביטוי גם היבטים של אחווה נשית, השתייכות ושותפות.

אף על פי שעברנו לנהל את חיינו על המסלול המהיר והיחידני, אין זה אומר שהצרכים הבסיסיים שלנו השתנו לאורך השנים. בני האדם, גם במאה ה־21, עדיין זקוקים לשבטיות, לקומונה ולהשתייכות.

"מעבר ליתרונות הגופניים שיש לפעילות גופנית להציע, יש גם יתרונות נפשיים ורגשיים שחשובים לא פחות ועונים על צורך שיש לנשים יותר מאשר לגברים", זה מתייחס לכל שפעילות גופנית כשלעצמה, בלי קשר לפעילות שמתבצעת בחברותא, תורמת לחיזוק הפיזי של הגוף, לגמישותו וליציבותו, מה שמוביל לשיפור הדימוי והביטחון העצמי של נשים. ויש כמובן גם את ההיבט ההורמונלי, בעיקר בגיל המעבר ובגיל ההתבגרות – פעילות גופנית חשובה מאחר שבמהלכה מופרשים הורמונים מרגיעים (אנדורפינים, דופמין), שעוזרים לתחושת הערנות והחיוניות, לשיפור מצב הרוח ולשחרור אגרסיות ומתחים נפשיים. ומתברר שכל אלה מתעצמים כשהפעילות הגופנית מתבצעת בצוותא.

"זה יכול להיות הליכה בשכונה עם חברה, או שיעור ריקוד קבוצתי במכון הכושר", "היכולת לדבר עם חברה לפני, תוך כדי או אחרי האימון, לשתף אותה ולהבין שאת לא לבד, יוצרת מעגל תמיכה נשי־חברתי שמניע קדימה ומעניק רשת ביטחון. התוצאה היא לא רק כושר גופני משופר ובוסט של אדרנלין משותף, אלא גם דאגה הדדית, שמולידה יכולת להתמודד עם אתגרי היומיום".
מעבר לכך, פריקת המתחים והאגרסיות תוך כדי אימון מהווה גם סוג של משכך כאבים טבעי. "נשים רבות סובלות מכאבים בכל מיני מצבים וסיטואציות. ההורמונים שמשתחררים תוך כדי פעילות גופנית, וכאן אין משמעות אם עושים אותה יחד או לחוד, מפחיתים את תחושת הכאב".
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים