ארוחת-בוקר-בביגה

מתנה של מורה

יש רגע אחד בשנה שהוא אולי בדיוק הרגע הזה בו נוספו לרשימת המטלות שלך משימה חדשה. לקנות מתנות למורות/גננות/מטפלות של האוצרות האישיים שלכם.

לפני שאמשיך אני חייבת לשתף אתכם בשיחת טלפון שקבלתי השבוע. על הקו חברתי ע' מורה במקצועה. מהמעולות שבמעולות. כזו שמשקיעה בכל תלמיד ותלמידה מרגישה מחויבות גדולה למקצוע ורואה בו שליחות. יחד עם זאת, מתמודדת עם קשיים יומיומיים בדמות פוליטיקות פנימיות של חדר מורים. מנהל תובעני שמבקר השכם וערב. תלמידים חצופים, הורים שמבקשים לגונן יתר על המידה ובדרך פוגעים בסמכותה ורגשותיה, שעות עבודה שלא נגמרות ומלחמה מתמדת בעייפות החומר וניסיון עיקש להזכיר לעצמה למה בחרה במסלול הקשה והלא מתגמל הזה מלכתחילה.

אחרי שבע שנים שהרגישה מבוקרת לא מוערכת ולפעמים גם מושפלת החליטה שדי לה והיא הולכת למצוא לעצמה נתיב אחר בו תזכה לתת מעצמה ולהיות מתוגמלת על כך הן מבחינה כלכלית והן מבחינה רגשית. במהלך השנה פנתה למשרה שהקבלה אליה כללה מספר שלבי מיון. היא הגיעה לשלב הסופי והתקבלה – היא הרגישה כל כך טוב עם עצמה במקום העבודה המיועד היא הולכת לקבל שכר גבוה יותר עם שעות עבודה נוחות, היא הודיעה למנהל בה"ס על כך שלא תמשיך ללמד בשנה הבאה ובקשה להודיע לתלמידיה סמוך למסיבת הסיום.

מסיבת הסיום הגיעה… 

באותו הערב היא התקשרה אלי ממררת בבכי .מה קרה? שאלתי מודאגת. הכל בסדר איתך, עם הילדים? כן… התייפחה. קרה משהו בבה"ס? משהו עם העבודה החדשה? פתאום הבכי שלה הפך לצחוק משוחרר כזה שלא שמעתי אצלה הרבה זמן.

טוב… עכשיו את מוכנה לשתף אותי?

זו הייתה מסיבת הסיום היפה והעוצמתית ביותר שחוותי.

וואו איזה כייף לשמוע מה היה?

היא ספרה שכל תלמיד קנה לה מתנה קטנה מדמי הכיס שלו (התלמידים בכיתה ו') וכתב לה ברכה מרגשת. בין אם הועתקה מאתר האינטרנט או נכתבה בשגיאות כתיב עצם הכוונה הייתה מחממת את הלב. מההורים קבלה מתנה משותפת שעליה נכתב. מתנה לחמשת חושייך. בעבור חוש הטעם היא קבלה שובר לארוחת בוקר זוגית בקפה ביגה. בעבור חוש הריח והמישוש היא קבלה מסכת זוהר מחברת אסתי לאודר. בעבור חוש הראייה והשמיעה היא קבלה סיר של חברת סולתם שמשמש גם ככלי הגשה. בתוך הסיר היה פתק ובו נכתב. סיר זה יזכיר לך את המעלה שבהתבוננות בכלים יפים ועל האוכל שתבשלי בו תשמעי הכרת תודה והערכה מתמדת מיקירייך. 

בכרטיס ברכה נוסף נכתב "חינוך הוא הוצאה של דברים מהכוח אל הפועל. תודה על שנה נפלאה בה הצלחת להוציא את הפוטנציאל הגלום בילדנו. מי ייתן ובעזרת המתנות שלנו תצליחי לראות ולו במעט את גודל הערכתנו. מודים על הזכות שנפלה בחלקנו ומצרים על כך שלא תמשיכי איתנו בשנה הבאה.( ציפור קטנה לחשה לנו 😊) אם יש בידינו לעשות איזה שהוא דבר על מנת שתשארי המחנכת של ילדינו אנא אמרי ונעשה. במקרה ואת יודעת היכן את מלמדת שנה הבאה אימרי לנו. הילדים שלנו ילכו אחרייך. באשר תלכי נלך. על החתום ועד הורים של ו2

ע' לא הפסיקה לבכות ולהתרגש תוך כדי הקראת הברכה. היא לא הפסיקה להגיד. טעיתי… הם מעריכים אותי כנראה אני בכל זאת שווה. ה' אוהב אותי, כנראה שהוראה היא באמת היעוד שלי …  וראית איזו השקעה… הם קנו לי את המיטב שבמיטב ממש השקיעו.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים