Fd2215b5 8678 4f89 8dfd D8f506e4b7e6

מעצבת התכשיטים שכדאי לכל אחת להכיר: סמדר אליאסף

בזכות נשים נגאלו ישראל ממצרים…. מעצבת התכשיטים סמדר אליאסף היא סיפור גאולה אישי, ארבע כוסות של גאולה, היא התחילה את דרכה כפסלת, המציאה את עצמה מחדש כצורפת, והמשיכה כמעצבת תכשיטים בינלאומית, התכשיטים שלה נמכרו באלעל במשך שנים ובחברות תעופה ברחבי העולם, הקורונה שינתה את המפה.

אבל סמדר, מזגה עוד כוס של גאולה, ובימים אילו היא משיקה קולקצייה חדשה ומיוחדת במינה, שכל אישה ונערה תמצא שם את מבוקשה.

היא לעולם לא תשכח את הכלה שעמדה אצלה בחדר עם דמעות זולגות לה על הלחיים.

החתונה תתקיים בעוד יום, והשמלה שהזמינה היתה שמלה יפיפייה אבל לא השמלה שהיא חלמה עליה, ואין מספיק זמן לשנות.

"הסתכלתי על הכלה, ועל אמא שלה שעמדה שם חסרת אונים, וידעתי מיד מה עלי לעשות". סמדר אליסף מעצבת התכשיטים הידועה. היא מספרת לי בחיוך מלא אור, בכלל כשהיא מדברת על עיצובים ותכשיטים האור הזה קורן ממנה, מהעיניים ובטח מהידיים, הכישרון שנולדה איתו טמון באצבעות שלה, וכך היה, סמדר הכינה לה תכשיטים שהאפילו על השמלה, שהאירו את הכלה, והפכו את השמלה למלאכת מחשבת.

החיוך הזה של הכלה, והאור מהפנים של אם הכלה מלווים אותה עד היום. "אני אוהבת להפוך כל כלה, כל אישה לאור מהלך, והתכשיטים שאני מעצבת שנים יכולים להעניק לכל אישה את התחושה המיוחדת הזאת".

מבט על הקולקצייה של סמדר מגלה כישרון נדיר יוצא דופן.

סמדר החלה את דרכה לפני שנים. עולם האומנות היה נר לרגליה מגיל צעיר, היא למדה אומנות בויצו צרפת, והמשיכה במכון לאומניות בבת ים.

"הסתובבתי וגם השתתפתי בתערוכות פיסול ברחבי העולם", היא משחזרת את השנים שהובילו אותה להפוך לאחת המעצבות המוכשרות והמובילות בתחום התכשיטים.

לאחר שנישאה והפכה לאם מאושרת, היא חיפשה תחום נוסף, אפיק מעניין להתפתח בו, היא נרשמה ללימודי צורפות, ועבדה בעיקר עם תכשיטי כסף ואבנים אמיתיות. חדר העבודה שלה עמוס בשלל אבנים, מלאכת מחשבת של ממש.

"עבדתי תקופה בחנות כלות אושידה, עיצבתי לשמלות של הלקוחות תכשיטים תואמים", היא נזכרת בריטה, לה עיצבה תכשיטים להופעה שלה, בזמרת אחינועם ניני, התכשיטים שלה הסתובבו ברחבי העולםץ וככה קנתה לעצמה שם עולמי.

הדרך לסטודיו משלה ברמת השרון היתה הצעד הבא שלה. "התכשיטים שלי החלו להימכר בארה"ב, לוס אנג'לס, ניו יורק… הביקוש היה גדול", היא מראה לי תמונה של צמיד שהפך למפורסם אצל כל הכוכבניות באל איי. היא חברה לשותפה לדרך, ובמשך שש עשרה שנה הן חברו לחברות התעופה בעולם ולאל על, התכשיטים שלה נמכרו סביב השעון. ואז הגיעה הקורונה ששיתקה את התעופה בארץ ובעולם.

סמדר שולפת את התמונה של הנכדות האהובות עליה, היא יודעת מה הכי חשוב בחיים, והקורונה רק חידדה אצל רבים מאיתנו את השינויים שהמצב החדש כפה עלינו.

סמדר מחייכת, בזמן שאני מודדת שרשרת פנינים מהממת ומיוחדת לחג, נפרדנו כשותפות, ועכשיו אני בפתח של התחלות חדשות ומרגשות.

האתר של סמדר יעלה בקרוב לאוויר, היא עורכת מכירות אישיות לפי הזמנות מיוחדות. "המומחיות שלי היא להתאים תכשיט לבגד לכל אירוע, מחתונה ועד אירוע חברה".

היא שולפת מהתיק שלה עוד תכשיטים צבעוניים שיצטרפו הקיץ לקולקציה הקייצית, אני מביעה התפעלות והשמחה היא שבעתיים, כשסמדר רוצה שכל אישה תוכל להרשות לעצמה להיות מתוכשטת ולהנות. והכי חשוב המחירים מתאימים לכל אחת.

לקראת סוף הריאיון, רגע לפני שאנחנו נפרדות לא לפני שרכשתי לעצמי שרשרת לחג. קמנו ללכת כשנגשה אלינו אישה שביקשה להגיד שלום, "קניתי את התכשיטים שלך באל על…" היא אומרת.

מעצבת בינלאומית אמרנו כבר.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים