Img 9408

מישהי לרוץ איתה: האצנית החרדית ביטי דויטש שוברת שיאים ותקרות זכוכית

ביטי דויטש עברה את נקודת 30 הקילומטרים בזמן של 1:45:57 שע' בקצב של 3:32, במרתון סבילה 2022 השבוע. ואת כל זה היא עושה עם חמישה ילדים בבית. ביטי דויטש, האצנית החרדית הראשונה, שוברת את כל תקרות הזכוכית// ספורט

ענף הריצות הארוכות בארץ זוכה בשנים האחרונות לרנסנס אמיתי. באולימפיאדה האחרונה השתתפו חמישה נציגים ישראלים, ותוצאות של אצנים ישראלים שופרו בדקות שלמות וקירבו את ישראל לרמה העולמית הגבוהה ביותר. אחת השותפות המפתיעות לפריחה הזו היא ביטי דויטש, אתלטית ישראלית בת 32, אם לחמישה ילדים המשתייכת למגזר החרדי, שהחלה לעסוק בריצות ארוכות רק לפני שש שנים, ובמהלכן הפכה לאחת מחמש האצניות הטובות בישראל בכל הזמנים.

לאחר 25 ק"מ מהזינוק ביטי דויטש על זמן של 1:28:16 דק' בקצב של 3:32 דק' לק"מ. רק נזכיר שדויטש צריכה לקזז 2:10 דקות מהשיא האישי שלה כדי לעשות את זה. הקריטריון עומד על 2:29:30 שע' ודויטש קבעה ב-2021 בבריטניה 2:31:40 שע'. זו תהיה ההזדמנות הגדולה שלה ובתחרות ההכנה האחרונה שלה, דויטש קבעה שיא אישי בריצת כביש ל-10 קילומטרים במסגרת מרוץ אור יהודה (34:34 דק') וזה בהחלט סימן טוב.

Img 9409
Img 9409

בפוסט שהעלתה ביטי דויטש כתבה: 

"התחלתי לרוץ כדי לחזור לכושר אחרי ארבע לידות בחמש שנים. רציתי לשקם קצת את הגוף, בחיים לא חשבתי שאגיע לתוצאות שאני משיגה היום", אומרת דויטש. "אחרי המרתון הראשון שלי בתל־אביב ב־2016 (סיימה במקום השישי בין הנשים, ד"מ). וב־2018 כשזכיתי במרתון ירושלים, קיבלתי הרבה מחמאות והמליצו לי להמשיך עם זה, אבל עדיין לא הרגשתי שקורה כאן משהו מיוחד". מה ששינה עבור דויטש את התמונה היה הזכייה באליפות ישראל במרתון טבריה ב־2019, שם סיימה ראשונה בין הנשים עם תוצאה משופרת, הישג ששיחזרה גם בשנה שעברה וגם ביום שישי האחרון. "אני זוכרת שחציתי את קו הסיום ופשוט הייתי בטירוף. את החצי השני של המרתון רצתי מהר יותר בשש דקות מהחצי הראשון ומעולם לא הרגשתי טוב כל כך בריצת מרתון, זה היה פשוט נס והלוואי שזה יקרה שוב", היא נזכרת. "זה היה מפתיע ומיוחד לגלות את הכוחות האמיתיים שלי ולהבין שאני יכולה לרוץ במהירות שלא האמנתי אי פעם שאהיה מסוגלת. אחרי טבריה הפכתי להיות חלק מהסגל האולימפי הישראלי והריצה הפכה באופן רשמי למקצוע שלי. התחלתי להתאמן באופן מסודר עם מאמן ומאז מדי שנה אני עובדת קשה יותר".

מה למדתי בדרך ? 

שאם אנחנו רוצים לגלות את הכוח האמיתי שלנו, צריך לקחת סיכון ולהבין שכישלון הוא חלק מהדרך וחלק מהתהליך. בדרך להצלחה יש הרבה נפילות כואבות אבל אסור להתייאש, אלא להמשיך לעבוד בסבלנות והתמדה".

על מה את חושבת בשעות הארוכות שבהן את רצה?
"באימונים אני חושבת על המשפחה ומה אני יכולה לעשות טוב יותר. אני עושה מדיטציה ומדברת עם א־לוקים, ובריצות הקלות יותר בבוקר אני מקשיבה לשיעורים. בתחרויות זה שונה כי אני צריכה להיות מאוד רגועה, עושה מה שצריך לגרום לזה לקרות ומאוד ממוקדת במחשבה. בעצם מדובר ביצירת אנרגיה מנטלית שעוזרת לי להמשיך קדימה".

עד כמה זה מורכב לרוץ מרחקים כאלה עם כיסוי ראש וחצאית?
"אני רצה בצורה הזו כל חיי, אז אני רגילה וזה לא משהו מיוחד עבורי. בקיץ כשחם, כשאני לבד בבית, אני רצה בבגדי ספורט על ההליכון ואז אני מרגישה את ההבדל, אבל זו מי שאני, ואני לא באמת חושבת על זה".

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים