Woman,In,A,Cafe,Drinking,Coffee

מה הקפה שאתם שותים מעיד על האישיות שלכם?

מחקר פסיכולוגי התחקה אחר מנהגי שתיית הקפה של 1,000 בני אדם ומצא כי אנשים עם קווי אופי דומים העדיפו את אותם המשקאות. שותים שחור, הפוך או נטול? הנה מה שאפשר לקרוא בקפה שלכם
אישיות היא מכלול המחשבות, הרגשות וההתנהגות שלנו
שהופכת אותנו לייחודיים, ואת התנהגותנו – לניתנת במידה רבה לחיזוי. המונח שאול מהמילה הלטינית "פרסונה". ביוון העתיקה פרסונה הייתה מסכה תיאטרלית ששימשה את השחקן להצגת דמויות אופי שונות.
תכונות האישיות נקבעות הן על ידי הגנטיקה והן על ידי הסביבה
במהלך השנים בוצעו אלפי מחקרים בניסיון להשיב על השאלה מה משפיע יותר על תכונות האישיות שלנו – הגנטיקה או הסביבה? אחת הדרכים שבהן השתמשו החוקרים כדי להשיב על השאלה הזאת נעשתה באמצעות מעקב אחר תאומים זהים שהופרדו בילדותם וגודלו במשפחות שונות. נמצא כי שתי התשובות נכונות וכי רוב מאפייני האישיות שלנו נקבעים הן על ידי הגנטיקה והן על ידי הסביבה.
אפשר ללמוד על האישיות שלכם מתמונת הפרופיל ברשת החברתית
במחקר שנערך באוניברסיטת פנסילבניה ב־2016 השתמשו החוקרים במודל חמשת גורמי האישיות (ראו סעיף 4) וניתחו את תמונות הפרופיל של 66,000 משתמשי טוויטר לצורך הערכת האישיות שלהם. נמצא כי "המוחצנים" נטו לפרסם תמונות צבעוניות המציגות רגשות חיוביים ולרוב עם אנשים נוספים. "בעלי רגישות היתר" נטו שלא להציג את הפנים או להסתירן עם משקפיים. ה"מחויבים", שנוטים להתאים את עצמם לנורמות חברתיות, נראו לרוב מחייכים, והתמונות עצמן היו לרוב בפרופורציות נכונות ובאיכות טובה.
רוב התכונות האנושיות יכולות להיכלל בחמישה מדדי אישיות
לפי מודל "חמש התכונות הגדולות" (או "חמשת הגורמים הגדולים של האישיות") שפיתחו הפסיכולוגים פול קוסטה ורוברט מקריי, רוב התכונות האנושיות יכולות להיכלל בחמישה מדדי אישיות שכל אחד מהם מייצג טווח בין שני קצוות.
יש קשר בין תנועות העיניים למאפייני האישיות
במחקר שממצאיו פורסמו ב־Frontiers in Neuroscience Human ב־2018 ונועד לשפר את האינטראקציה בין האדם לרובוט, פיתחו מדענים טכנולוגיה המשתמשת בבינה מלאכותית כדי לעקוב אחר תנועות העיניים ובהתאם לכך לקבוע את סוג האישיות. תנועות העיניים של המשתתפים נרשמו תוך כדי שהם מבצעים משימות יומיומיות, ובמקביל הם התבקשו להשיב על מבחני אישיות.
נמצא כי המערכת, שהוכשרה לזהות את "חמשת גורמי האישיות", הצליחה לזהות באופן אמין ארבעה מהם – מוחצנות, מחויבות, חברתיות ורגישות. לדברי החוקרים, פיתוח הטכנולוגיה התבסס על מחקרים קודמים שבהם נצפה כי אנשים בעלי תכונות דומות נוטים להניע את עיניהם בדרכים דומות.
הקפה שאתם שותים עשוי להעיד על האישיות שלכם
ד"ר רמאני דורבסולה, פסיכולוגית קלינית מאוניברסיטת קליפורניה, התחקתה אחר מנהגי שתיית הקפה של 1,000 בני אדם בעלי סוגי אישיות ותכונות אופי שונות.
אפשר לעבוד על תכונות האישיות שלנו
מסקירה מטעם אוניברסיטת אוקספורד שכללה 31 מחקרים ופורסמה ב־2013, עולה כי ניתן לנוע בתוך דפוס אישיות ספציפי ממקום מוקצן בדפוס למקום מתון יותר – וההפך. כך למשל, נמצא כי פעילויות אמנותיות כמו ציור, נגינה או כתיבה יצירתית סייעו בשיפור האינטליגנציה הרגשית, היכולות הקוגניטיביות והחוסן המנטלי.
השורה התחתונה: העולם משופע כיום בכלים מעשיים התנהגותיים ואחרים שיכולים לסייע לנו לייצר שינוי ולנוע על רצף מאפייני האישיות השונים שלנו בשאיפה למקם את עצמנו במקום שמתאים לנו יותר או שבו אנחנו חושקים להיות.
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים