IMG_5275

מה העבודה הזאת לכם?

העבודה מלווה אותך גם בבית

על מי את עובדת? על עצמך? על הסובבים אותך? וורקוהוליזם, הגיע הזמן לצאת מעבדות לחרות.

את לא קולטת שאת סובלת מוורקהוליזם, מסיבה פשוטה, מתחילים בשעה נוספת ,ואשליה שאת שולטת בשעות העבודה שלך ואחרי שנה מוצאת את עצמך משקיעה עוד ועוד, חולמת על קידום נוסף, מאבדת חברות בקצב, ולא מבינה למה כולם טוענים שהחיים שלך רק עבודה.

האם את או  אתה וורקוהוליק/ית כיצד אפשר לזהות וורקוהוליק.  המקרה הקלאסי שכולנו מכירים: את עובדת למעלה מעשר שעות הילדים עם שמרטפיות, מגיעה רק כדי לנגב אותם אחרי האמבטיה שעשתה להן המטפלת, מחליפה כמה מילים עם בני המשפחה ומתעלפת לשינה חטופה. אם את מהמתכחשות למצב, כזאת שמגיעה בארבע אפס אפס לאסוף את הילדים מהגן והצהרון, אבל מתחברת בתוך דקות למחשב נייד, לטלפון, ובודקת את המיילים ללא הרף שמא תפסידי מידע או נקודה הקשורה לעבודה.

תשאלי את עצמך: למה את עושה את זה? התשובות רבות, בגלל הכסף ? את נושאת עינייך למשכורת אמיתית, יבוא יום ואגיע למשכורת אליו אני שואפת.

בגלל לחץ בעבודה – אם תעזבי מוקדם, אם לא תהיי מעורבת, לא תמצאי חן בעיני המעסיקים, תחרות שליחת מיילים בשעות הלילה המאוחרות הן תוצאה ממנהלים שמעודדים שעות עבודה ארוכות ומעורבות בלתי נפסקת.

ואולי את פשוט נהנית, העבודה בחוץ ממלאת אותך בסיפוק אדיר, העבודה תקועה עמוק בתוך הוריד ומערה לתוך הגוף שלך תחושת הנאה ושמחה

ואולי בגלל הפחד, שאם תעצרי, שאם תורידי רגל מהברקס, מישהי אחרת תעקוף אותך ותזכה במשרה הנחשקת.

גם רינה התעוררה אחר עשרים שנות עבודה בהם נתנה את מירב שנותיה ושעותיה למקום עבודתה, ומצאה את עצמה מתפטרת בעצבות גדולה.

"שנים נתתי למקום, עבדתי עד חצות, לא קיבלתי תמורה בעד השעות המטורפות, חיכיתי לקידום הנכסף, והנה הגיעה בחורה צעירה ובתוך חודש כבשה את ליבות כולם, היא עבדה בדיוק את השעות שלה, בשעה חמש עזבה, ולה נתנו את הקידום שאני חיכיתי לו במשך שנים.נשברתי, התחושה קשה, איבדתי שנים יקרות אמא שלי גידלה לי את הילדים, ובשביל מה?בעבודה הבאה שלי, השינוי מתבקש, אין יותר לוורקוהוליזם"

כי הנה מה שתגלו, את מה שרינה גילתה באיחור של עשרים שנה,  כשאתם עובדים שעות מעבר ליכולת שלכם, התוצאה הפוכה, אתם עייפים ותהיו בוודאות פחות אפקטיביית

אם חלמתם על סכום שאותו תרוויחו ועברו חודשים של עבודה מטורפת וטרם הגעתם ליעד, זה הזמן לעצור, ולהנות גם מהמשפחה והחברים.

אם אתם מפחדים על מקום העבודה שלכם, הגיע הזמן לעבוד על הביטחון העצמי שלכם ולא לעבוד שעות נוספות

הצעדים להחלמה מוורקוהליזם דומים לגמילה מהתמכרות

זה דורש זמן, ועבודה, אתם חייבים להבין שמעבר לכסף ועבודה, אתם מפסידים שנים של הנאה מהילדים, חיבור עם המשפחה, ספורט, בריאות, ואפילו בילויים,

תתחילו בהחלטות קטנות ומעשיות, ואל תהססו לבקש עזרה מקצועית.

ביום שתחלימי תגלי את היופי שבחיים ותצאי מעבדות לחרות .

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים