הקשר בין בריאות מערכת העיכול, סיבים תזונתיים ואלוורה // צילום יחצ

מבחן התפוחים: אדום, ירוק או זהוב – איזה סוג הכי בריא?

עומדים במחלקת הפירות ותוהים איזה תפוח יועיל לכם יותר? גרני סמית', דלישס, גאלה או פוג'י - מהו הזן שעשוי להשפיע לטובה על המשקל ואילו יסייעו גם לבריאות העיניים והלב וישפרו את תפקודי המוח? היתרונות התזונתיים של הזנים הנפוצים
למרות שהאמירה "an apple a day keeps the doctor away" (תפוח ביום מרחיק את הרופא – בתרגום חופשי ונטול חריזה) לא מדויקת מבחינה רפואית, יש עדיין סיבות רבות ליהנות מתפוחים באופן קבוע. לא סתם התפוחים הם בין הפירות הנצרכים ביותר בעולם. מלבד היותם נגישים ובעלי חיי מדף ארוכים (עד שנה), הם גם מזינים מאוד ועשירים בסיבים, בוויטמינים, במינרלים ובפוליפנולים.
דלישס אדום
פוליפנולים הם פיטוכימיקלים המשמשים בין היתר כנוגדי חמצון עוצמתיים, מולקולות הנלחמות ברדיקלים החופשיים בגוף. בין היתרונות הבריאותיים הרבים שלהם, נוגדי חמצון עשויים לסייע במניעת סרטן, דלקת, מחלות לב ועלייה במשקל. הם גם חלק מהסיבה לשוני בטעם ובמבע בין זני התפוחים השונים, ומשפיעים על היתרונות הבריאותיים של כל זן.
מלבד הפוליפנולים הרבים, תפוחי דלישס אדום מכילים לפחות 28 תרכובות ביו-אקטיביות נוספות, שכולן תורמות ליתרונות הבריאותיים שלהם. הם עשויים גם לספק סידן בכמות גבוהה יותר, בהשוואה לסוגים אחרים של תפוחים.
דלישס זהוב
קליפתו מחוספסת, צבעו צהוב בהיר עם נקודות וטעמו מתוק. דלישס זהוב, כשמו כן הוא: התפוחים הזהובים המדהימים צהובים הודות לתכולת הקרוטנואידים הגבוהה, הפיגמנטים האחראים לצבעים צהובים וכתומים בפירות ובירקות. כמו פוליפנולים, קרוטנואידים הם קבוצה של נוגדי חמצון חזקים המועילים גם לבריאות העיניים והלב ומשפרים את תפקוד המוח.
היתרונות הקשורים לנוגדי החמצון של תפוחי הדלישס הזהוב עשויים להשתנות בהתאם לגורמים סביבתיים כמו מיקום, גובה, גשמים וטמפרטורה בעת הגידול. בנוסף, גם הקליפה וגם בשר הפרי הם מקור טוב לאשלגן, ברזל ואבץ המגינים, בין השאר, מפני התכווצויות שרירים, עוויתות ואי סדירות בדופק הלב.
פוג'י
לתפוחי פוג'י יש טעם מתוק, קליפה צהובה-אדומה ומרקם עסיסי ופריך – כל המאפיינים שתורמים לפופולריות הנרחבת שלהם. במספר מחקרים שנערכו, נמצא שתפוחי פוג'י מאופיינים בתכולת פוליפנול גבוהה יותר מזני תפוחים אחרים.
מחקר שנעשה בבעלי חיים קבע כי פוליפנולים מתפוחי פוג'י עשויים לסייע במניעת פגיעה בלב ובכבד, על ידי הורדת רמות הכולסטרול בדם ושיפור במצב אנזימי הכבד. מחקר מבחנה מצא גם כי תמצית תפוחי פוג'י השפיעה על תאי הכבד באופן ששיפר את חילוף החומרים של הגלוקוז. הדבר מצביע על כך שתפוחי פוג'י עשויים לסייע בשיפור העמידות לאינסולין, הסימפטום העיקרי לסוכרת סוג 2.
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים