0001-11511118085_20200930_220925_0000

כמוני כמוך כל שנה חוזרות על המשפט הזה- דיאטה ממקום אחר

רוצה להיות רזה… ובריאה  – ד"ר רינה גרנות

נתחיל דיאטה אחרי החגים, לא!!!  פליז, אל תחכי לאחרי החגים, חייבים להתחיל עכשיו, הסגר, והימים האלה רק מגבירים את התיאבון והעיסוק באוכל, ד:ר רינה גרנות תזונאית בכירה עם ניסיון עשיר של שנים, עם טור שכדאי לכם לקרוא.

כמה טיפים להוריד עודף תאבון. אכילת יתר, ואפילו כמה סנטימטרים…כן, בחגים!

1-      לתכנן את סעודות החג. באופן כללי, הכנת הסעודות תתחלנה במטבח הפרטי שלנו, או של בני משפחה שלנו הקרובים. בואו ניקח אחריות ויוזמה שהסעודות תהיינה  טעימות ובריאות כאחד. עוף, דג, בשר, ביצים – חלבון מן החי -יכולים להיות חגיגיים מאד בתנור או מבושלים בלי הרבה טיגון וקמחים …עם ירקות  בשפע ומרינדה מתובל היטיב, בלי תוספת סוכר וקמחים עם מרגרינה… חלבון הוא המזון המשביע ביותר. אך גם בזה לא להגזים…

2-      סלטים ביתיים , סלט חי, סלט חסה ועלי בייבי, פשטידות ירקות, ירקות מוקפצים, אנטיפסטי…חגיגה לעיניים, לבלוטות הטעם, ולצורך ללעוס על מהשהו כשמבלים ביחד בשולחן. הסלטים משביעים כשמתובלים בשמן זית, מלח ים ולימון טרי ובריא. או אבוקדו, או טחינה גולמית מדוללת מתובלת או מיונז ביתי מביצה ושמן זית.

3-      גם את הפחמימות אפשר בד"כ לשדרג באשר לבריאותן… פלפל / גמבה/ כרוב/ קישואים ממולאים באורז מלא או קינואה, פשטידת ת"א עם קישואים וגזר בתנור. את הפירורי לחם תטחני במעבד מזון מלחם חי או שבלת שועל (או סובין שבלת שועל מבית טבע) ותרוויחו את הבי ויטמינים שה' ברא בבדגנים המלאים לסייע בעיכול הפחמימות שיהפכו לאנרגיה זמינה, ולא שומן מיותר ומכביד. יש שפע של מתכונים לתוספות טעימות ובריאות פלוס מינוס, לעוגות ומאפים קלים ומרשימים על בסיס דגנים מלאים והממתיקים היותר טבעיים.

4-      לשתות כוס מים לפני כל סעודה, משביע ומסייע לעיכול. תוספת המזון הצמחי "בשבילך" מחברת רוטס המכובדת, עם כוס מים כרבע שעה לפני הארוחה (מתי שמתאים מבחינת הלכה, כמובן)  את המשיכה לאכילת יתר, ומשאיר אותך עם תאבון בריא ובמידה… יחד עם זה ללעוס היטיב, תטעמי את המזון שטרחו עליו, והכוונות וניצוצות של קדושה ימלאו את הנשמה שלנו בשובע פיזי ורוחני.

5-      המנה האחרונה הכי אהוב אצלינו והרבה משפחות ובמצפון נקי לגמרי,,, תערובות של סורבה או קרטיבים מפרי או מיץ פרי קפוא. המרקם של בננה כבסים, עם פרות העונה.גם אבטיח טחון וקפוא…תענוג אחרי סעודות דשנות או בין הארוחות.

6-      לסעוד על צלחות קצת יותר קטנות, לאכל קצת יותר לאט, ללכת לטיול רגלי ושיחות נפש עם היקרים לך במקות לנשנש בספה עד בלי די

7-      ואם כל העמידה על הרגליים בהכנות לחג משאירים אותך עם קצת כאבי גב, רגליים או ראש… יקל עליך כפסולה של ביו-קורקומין של רוטס, עם הרכיבים המדויקים שהוכחו במחקרים להפחית את הדלקתיות הגורמת לתופעות המציקות האלו ויאפשרו גם לך לנוח ולהרגע בחג…ולהנות עם כולם! מגיע לך!

 

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים