צילום: אורית אלפסי

חדר משלי, חזרה לבית הספר

חדרם של בני הנוער הוא בהחלט מבצרם. הם משתמשים בו לשינה, ללמידה, לאירוח, לפנאי ולבילוי ונמצאים בו כמעט בכל השעות בהן הם בבית. במיוחד בשנת הקורונה בה השעות המצטברות בחדר צברה שיאים. לכן החדר שלהם עולה בהרבה על סך חלקיו – ארבעה קירות וריהוט: הוא משקף את אופיים, עיסוקיהם וחלומותיהם, וחשוב לעצב אותו בצורה שתתאים להם ותייחד אותם.

ספורטאי בנשמה, גיימר מושבע, מוקד חברתי או חובב טיפוח – איך מתאימים את עיצוב "מבצרו" של המתבגר הפרטי למה שהוא הכי אוהב וחשוב לא פחות איך מתאימים את לו או לה את המיטה הנכונה

חדרם של בני הנוער הוא בהחלט מבצרם. הם משתמשים בו לשינה, ללמידה, לאירוח, לפנאי ולבילוי ונמצאים בו כמעט בכל השעות בהן הם בבית. במיוחד בשנת הקורונה בה השעות המצטברות בחדר צברה שיאים. לכן החדר שלהם עולה בהרבה על סך חלקיו – ארבעה קירות וריהוט: הוא משקף את אופיים, עיסוקיהם וחלומותיהם, וחשוב לעצב אותו בצורה שתתאים להם ותייחד אותם.

נקודת הפתיחה תהיה תמיד ריהוט בסיס איכותי: בני נוער דינאמיים והפכפכים, והם אוהבים לשנות, להחליף ולרענן. ממומחי עמינח ממליצים על ריהוט בסיסי, איכותי וקבוע, הכולל מיטה גדולה (מיטה וחצי או מיטה זוגית – מומלץ לקנות את המיטה הגדולה ביותר שלא תחסום ותחנוק את החדר) וארון בגדים גדול. ישנם מתבגרים שירצו שולחן כתיבה בחדרם, וישנם בני נוער שמעולם לא ישבו ליד שולחן, וכנראה לא יתחילו עכשיו. מעבר לכך, מומלץ לעצב את החדר בהתאם לאופיו ולרצונותיו של המתבגר או המתבגרת, תוך שימוש בצבעים, אבזור, חפצי נוי וקישוטי קיר – כאלה שניתן להחליף ולשנות בקלות כשרוצים לגוון.

מה שכן חשוב לדעת, ששנות ההתבגרות מביאות איתן שינויים טבעיים בסגנון הלבוש, בטעמי המוזיקה ובסוג הבילוי, וכמובן – גם בעיצוב חדר השינה, שהופך למפלט של המתבגר. על התמונות והאביזרים שבן או בת העשרה יחליטו לתלות על הקירות אולי לא תהיה לכם השפעה, אבל כן אפשר לבחור יחד איתם מיטת נוער טובה, שתתרום לשינה רציפה ואיכותית – משהו שהם מאוד אוהבים לעשות בגיל הזה.

המלצות מומחי עמינח לבחירת המזרן המתאים עבור המתבגר:

להתייחס לעיצוב מבלי לוותר על הנוחות- המיטה היא חלק בלתי נפרד מעיצוב חדר השינה. כדאי לבחור במיטת נוער, שתשתלב עם העיצוב הכולל של החדר ותוסיף לו ממד של צבעוניות מזמינה. מיטת נוער צריכה להיות מעוצבת בסגנון צעיר ועכשווי, אך גם לספק תמיכה מקסימלית ונוחות מרבית. זאת, תוך התאמה מושלמת למבנה הגוף המשתנה, שנמצא עדיין בשלבי התפתחות וגדילה. בעמינח אפשר למצוא מגוון מיטות נוער שעונות על הצורך המשולב הזה. בחברה מקפידים להשתמש במיטות נוער במזרן עם המרכז הבריאותי – פיתוח בלעדי של עמינח, שמספק את התמיכה הדרושה לעמוד השדרה הרגיש. עמינח מציעה מגוון רחב של ספות נוער ("ספפה"), מיטה וחצי, מיטות מתכווננות לצעירים ומיטות גדולות במיוחד XL BED)בעיצוב טרנדי, בשלל מידות, הדפסים וצבעים, לצד מבנה ארגונומי איכותי).

להתכוונן לצרכים– המיטה משמשת את בני הנוער מלבד לשינה גם לצורכי לימוד וצפייה בטלוויזיה. מיטה מתכווננת, המצוידת במנגנון חשמלי, מאפשרת הרמה והורדה של אזור הראש והגב בקלות, בלי לצאת מהמיטה. אזור הראש מקבל תמיכה ממוקדת, ששומרת על הצוואר ומונעת כאבים מיותרים. גם בריא וגם מפנק.

לבדוק את החומרים שמרכיבים את המיטה- מלבד הדגש על הפן הבריאותי, כשקונים מזרן למיטת נוער או לספת נוער, כדאי לבדוק שהוא כולל גם מספר שכבות נוחות, שעשויות מחומרים מתקדמים. כזה הוא למשל הלטקס, חומר גמיש, טבעי ואנטי-בקטריאלי, המצויד בחמישה אזורי נוחות ומתאים את עצמו בצורה מושלמת למבנה הגוף.

הגודל קובע- הנערים ונערות נמצאים עדיין בתקופת גדילה. כשבוחרים גודל של מזרן צריף לחשוב קדימה ולהחליט מה יתאים גם בעוד שנתיים או שלוש. מזרון גדול מספיק יתאים לגובה ולמשקל של המתבגר ויאפשר לנוע בנוחות ובחופשיות במהלך הלילה.

פרקטיות- מיטה רב שימושית תאפשר לנצל היטב את מיטת הנוער, שהיא רהיט שתופס בדרך כלל נתח נכבד מהחדר. כדאי לבחור מיטה גבוהה, שתאפשר איחסון מתחתיה וכן מיטה שנפתחת לצורכי אירוח. כך, כשיבואו חברים לישון, לא צריך יהיה לסחוב מזרנים. מיטת ספפה למשל, מאפשרת באמצעות מנגנון פשוט ונוח פתיחה של מצע השינה במהלך הלילה וקיפול בחזרה למצב של ספה במהלך היום. לספפה יש גם ארגז מצעים, כך שניצול החלל שהיא תופסת הוא מקסימלי.

צילום: שי אדם

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים