ותרו על הקפה החמישי ותגברו במגנזיום: שיטות בדוקות למיגור העייפות

היא משפיעה על מצב הרוח, על היכולת שלנו לממש תוכניות שונות, וכמובן גם על התפקוד שלנו בבית ובעבודה. מדריך של אוניברסיטת הרווארד איגד את הדרכים להילחם במגפת העייפות. מנמנמים בעבודה ועייפים כל היום? הנה ארבעה דברים שאתם חייבים לנסות
כולנו מכירים את התחושה הזאת, כשעייפות גדולה משתלטת עלינו בשלבים שונים של היום. יש אנשים שרק מתעוררים בבוקר וכבר מרגישים עייפים, יש כאלה שהעייפות מכה בהם בשעות הערב המוקדמות, בדיוק כשצריך לשחק עם הילדים או לבצע מטלות שונות, ואחרים מדווחים על עייפות לאורך כל שעות היום. תחושת העייפות עלולה לשבש את אורח החיים שלנו הרבה מעבר למשוער – היא משפיעה על מצב הרוח, על היכולת הפיזית שלנו לממש תוכניות שונות, וכמובן גם על התפקוד שלנו בבית ובעבודה.
עד כמה זה משפיע? על פי סקר שנערך לאחרונה על ידי Virgin Pulse (המוסד האקדמי לתנאי עבודה שהקים ריצ'רד ברנסון), 40% מהמשתתפים דיווחו שהם מוצאים את עצמם מנמנמים בעבודה לעתים קרובות. עוד נמצא בסקר כי עייפות היא הבעיה הבריאותית השכיחה ביותר בהקשר של יום העבודה אחרי כאבי ראש.
הממצא הזה אינו מפתיע. העייפות המלווה בחוסר האנרגיה שכמעט כולם מתלוננים עליה (Fatigue בשפה הרפואית) נעשתה כה נפוצה בעשורים האחרונים, עד שבכירי הרופאים והמדענים מאוניברסיטת הרווארד החליטו להתמקד בה ולסקור את המחקרים הרבים שהצטברו בתחום במטרה להבין את הגורמים לה, כמו גם את הפתרונות האפשריים לה. התוצאה: הספר Boosting your energy – How to jumpstart your natural energy and fight fatigue ("להאיץ את האנרגיה שלכם – איך להתניע את האנרגיה הטבעית ולמגר את העייפות", בתרגום חופשי). הספר, בעריכתו של פרופ' אנתוני קומארוף, מומחה לאפידמיולוגיה ורפואה פנימית, הוא מדריך מקיף הבוחן את תופעת העייפות על שלל היבטיה ומספק פתרונות המבוססים על מחקרים מבוקרים בתחום.
אבל לפני שנצא באמצעותו למסע בין תחנות העייפות והאנרגיה, הנה כמה דברים שחשוב לדעת על עייפות וערנות. מידת הערנות או הישנוניות שלנו נקבעת על ידי קבוצת תאים קטנה במוח שנקראת Suprachiasmatic Nucleus (הגרעין העל־תצלובתי). בכל היונקים בכדור הארץ קיימת קבוצת התאים הזאת, שאחראית על השעון הביולוגי של הגוף ומנתבת את שעות השינה, התיאבון ומרכיבים נוספים. המערכת הזאת מושפעת אבולוציונית מהאור סביבנו ומחווטת להעיר את הגוף בשעות האור ולהרדים אותו בשעות החשכה. היא גם אחראית לשינוי ברמות האנרגיה שלנו לאורך היום.
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים