Only,You,Can,Control,Your,Future,-,Positive,Words,On

ואחרי החגים כבר כאן, תהיה לנו שגרה? קחו טיפ משנה חיים

ההתמודדות בימים אלה לא פשוטה, תמיד אחרי החגים אנחנו חוזרים לשגרה רגילה, בית עבודה, ילדים, השנה נדרש מאיתנו להתחיל לתרגל לשגרת קורונה. לד״ר לאה ליס יש טיפ משנה חיים שכדאי לאמץ

"אחרי החגים" איך חוזרים לשגרה ברוכה, ברור שיש לנו עוד את מחלת הקורונה שגם איתה אנחנו מתמודדים, והכי חשוב לנו שהילדים יתחילו ללמוד שנה שלמה בלי הפסקות לבידודים, אנחנו פשוט חייבות את זה לעצמינו, גם אם חזרנו לעבוד. לד״ר לאה ליס פסיכיאטרית מבוגרים וילדים יש מה לומר לנו, ואיך נשנה את החשיבה המלחיצה שלנו.

כעת, יותר מתמיד, אנו זקוקים לחוכמה מסוימת לחיות לפיה – מנטרה, אם תרצו – כדי להרגיע את לחצינו היומיומיים ו"להנחית" אותנו בימים המאתגרים יותר. על פי ד"ר לאה ליס, פסיכיאטרית מבוגרים וילדים, ניתן למצוא רוגע באמצעות אמירת שש המילים הבאות: "שלוט במה שאתה יכול, התעלם מהשאר".

נחזור לרשימה המקורית שלנו. הורדה ואיסוף? כן, אתם יכולים לשלוט בזה. רשמו את שם ההורה שאמון על המשימה הזאת מדי יום, בתחילת כל שבוע, בפנקס היפה שתליתם על המקרר במטבח. בוצע. מה לארוז לארוחות בוקר/צהריים? כנ"ל. תכננו מראש מה תכינו לכל יום ביומו.

נתקפים במחשבות אובססיביות לגבי החלקים הבלתי צפויים הכרוכים בחזרה לבית הספר? עשו כמיטב יכולתכם להסיט אותן מראשכם. "יש כל כך הרבה דברים לא ידועים בחיים; אתם יכולים לחלות בנגיף או לקבל דלקת בתוספתן. עם זאת, אינכם יכולים לשלוט בדברים אלה ולכן – שוב – עדיף להתמקד בדברים שאתם כן יכולים לשלוט עליהם ולהתעלם מהשאר", מסבירה ד"ר ליס. (לדוגמה, אתם יכולים לשלוט בעטיית מסכות וחיטוי ידיים ולוודא שכל בני משפחתכם שיכולים להתחסן – עושים זאת.)

ועבור הרגעים שבהם הרגשות השליליים מציפים אתכם, אמצו טכניקות בסיסיות – כמו נשימות קצביות, שיכולות ליצור עולם טוב יותר עבורכם ועבור ילדיכם. (לפי ד"ר ליס, שבו או עמדו עם גב ישר וגוף רגוע ואז שאפו באיטיות למשך חמש שניות, עצרו את נשימתכם עוד חמש שניות לפני הנשיפה, שגם היא תארך חמש שניות. לאחר מכן החזיקו שוב את האוויר בתוככם עוד חמש שניות וחוזר חלילה.)

נכון. זה ממש לא פשוט, אבל הצעדים הזעירים שאנו יכולים לנקוט בהם לקבלת שגרה נעימה ורגועה, מסוגלים להעניק לנו איכות חיים גבוהה יותר וזה לא עניין של מה בכך במציאות המטורפת של ימינו.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים