Talented,Female,Writer,In,Stylish,Eyeglasses,Noting,Some,Information,In

השיטה לניהול זמן שתסדר לכם עוד זמן פנוי בשבוע

מפנטזים על עוד כמה שעות ביממה כדי להצליח להספיק הכול?קחו דף ועט תתחילו לרשום וכך תוכלו לפנות לכם עד חמש שעות שבועיות בעזרת שיטה פשוטה וסופר יעילה לניהול זמן
הרבה אנשים מתחילים את היום עם רשימת מטלות אינסופית, ורק המחשבה על הכנת רשימות גורמת להם לחשוב שהם מבזבזים זמן. למה לא להתחיל פשוט לבצע את המטלות? "כי ניהול זמן חוסך הרבה זמן. מחקרים מראים שתכנון זמן יכול לחסוך לנו חמש שעות עבודה שבועיות – וזה הרבה מאוד זמן. לניהול זמן יש עוד יתרון משמעותי: הוא מונע את התחושה שהזמן נעלם מתחת לידיים. אנשים רבים, ואני ביניהם, מרגישים שהם עבדו ועשו כל היום המון דברים, אבל בפועל לא התקדמו. כשכל המטלות מאורגנות, אין לחץ נפשי של 'מה לעשות עכשיו?', אין בלבול ובזבוז זמן על מחשבות מיותרות".
"מחקרים מראים שהפנמת הרגלים חדשים אורכת בין 20 ל־60 יום. זה הזמן שלוקח לנו להפוך התנהגות לאוטומטית. לאחר מכן היא הופכת להרגל, כמו לצחצח שיניים".
אז אם גם אתם רוצים שיהיה לכם יותר זמן בשנה הקרובה, כדאי שתתחילו לתרגל (ולהפנים) את השיטה של ד"ר הרשקו לניהול זמן שמורכבת מארבעה שלבים.
עכשיו מסדרים את המשימות שמופיעות ברשימה לפי תחומים: עבודה, משפחה, אימוני כושר, תחביבים וכדומה, ומחלקים את המטלות השונות לפי דחיפות וחשיבות.
חלקו את המשימות כך:
חשוב ודחוף דברים דחופים בעבודה או בחיים הפרטיים כמו טסט למכונית, שיחה חשובה, קניות וכדומה.
חשוב ולא דחוף דברים שחשובים לי אבל לא דחופים. פעמים רבות אלה משימות "גדולות" שאנחנו רוצים לעשות, אבל הן לא דחופות. למשל, אדם שחולם על כתיבת ספר יכול לשלב כאן שעה שבועית לכתיבה ולהתקדמות הספר.
לא חשוב ודחוף הרשימה הזו כוללת בדרך כלל דברים שאנחנו צריכים לעשות למען אחרים, לרוב דברים שלא חשובים לנו.
לא חשוב ולא דחוף פעילות פנאי אהובה אבל לא חשובה כמו לגלוש ברשתות החברתיות וכדומה.
טיפ: מחקרים מראים שהסיבה המובילה לאי ביצוע משימות היא שהן לוקחות יותר מדי זמן ולא ברור איך לגשת אליהן. לכן חשוב מאוד לחלק את המשימות לתת־משימות, כך שיהיה אפשר למדוד אותן בזמן, וכדאי שהן יהיו פשוטות, ברורות וקלות.
הידעת? כשאנחנו מציצים בנייד לוקח לנו 15־20 דקות לחזור לריכוז. מחקרים מראים שאנחנו מציצים בנייד כמה עשרות פעמים ביום. זה בזבוז זמן עצום. כדי להימנע מכך השתיקו את כל ההתראות, הקצו לכם שעת עבודה ברצף ואחריה הפסקה של 15 דקות. בדקו הודעות רק בהפסקה.
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים