תערוכת הנשף מוזיאון העיצוב חולון // צילום: אלעד שריג

"הנשף" אופנה מהאגדות

מוזיאון העיצוב חולון פותח את תערוכת האופנה הגדולה ביותר שנראתה בארץ. את התערוכה "הנשף" אצרה יערה קידר, שאצרה גם את תערוכת ז'ה טם רונית אלקבץ במוזיאון העיצוב חולון בשנת 2018 // אופנה

מוזיאון העיצוב חולון משיק את התערוכה "הנשף: אסקפיזם בתפירה עילית״, שתוקדש לקשר שבין אופנה, חלומות ואסקפיזם. התערוכה שתתפרש על פני כל חללי המוזיאון, תציע למבקרים חוויה מלאת דמיון, שתחבר בין ההיסטוריה של הנשפים והאופנה המערבית, לבין יצירות של המעצבים הישראלים המובילים בתחום כיום.

התערוכה תכלול כ-120 שמלות בעיצובים היסטוריים ועכשוויים, בחומרים יוקרתיים ובתפירה עילית, לצד חומרים מפתיעים ויומיומיים. בנוסף לשמלות יוצגו כ-50 אביזרים שהוכנו עבור התערוכה, על ידי טובי המעצבים בישראל, כמו תערוכת נעלי סינדרלה מזכוכית שהודפסו בתלת-ממד, וקולקציית כובעים בהשראת קינוחים.

התערוכה תעביר את המבקרים חוויה בלתי נשכחת ותשלב סאונד, עיצוב, תפאורה ותאורה. דרך הדיאלוג היצירתי שבין החגיגי ליומיומי, ובין הפנטסטי לממשי, תתהה התערוכה על תפקידה של האופנה בחיי היומיום, על בריחה מהמציאות, על יציאה מפרופורציות, על חלומות על עושר וגם אושר.

תערוכת הנשף מוזיאון העיצוב חולון // צילום: אלעד שריג

בתערוכה יוצגו מעל 100 שמלות ערב ומערכות לבוש. הגלריה התחתונה ע״ש ד״ר שולמית כצמן תהפוך לציר זמן היסטורי, שיציג שחזור של השמלות והגזרות הפופולאריות והמשמעותיות בכל תקופה ותקופה, החל מהמאה ה-18 ועד לשנות ה-80 של המאה העשרים. כל הדגמים נוצרו מבד כותנה גולמי עבור התערוכה על ידי מוני מדניק, מעצב ומרצה בכיר בשנקר.

הגלריה העליונה של המוזיאון תציג את "הנשף המודרני – קוטור ישראלי" ותעניק הצצה לתעשיית אופנת הערב בישראל. אלמנטים מתוך הדגמים האיקוניים, שבהם חזו המבקרים בגלריה התחתונה, זוכים לפרשנות עכשווית בשמלות של המעצבים המובילים בישראל. בין השמלות: שמלות בעיצוב אלון ליבנה שנלבשו על ידי ליידי גאגא וקייטי פרי, שמלת המטבעות של שי שלום שנתפרה מ-15 אלף מטבעות רקומים בעבודת יד, שמלת הכלה של נינט טייב בעיצוב ויקטור בלאיש וגדי אלימלך, שמלות הטול הצבעוניות של שחר אבנט, שמלת כלה של ליהי הוד בהדפס דיגיטלי בחסות קורנית, שמלת סיבים אופטיים של עידית ברק ועוד.

במסדרון ההיקפי תוצג ״לב של זכוכית: מסע בעקבות נעלי סינדרלה״ – תערוכה המתחקה אחר גלגוליה התרבותיים של נעל סינדרלה, באמצעות מודלים שהודפסו במדפסת תלת־ממד. הצבת הדגמים על ציר זמן מציגה היסטוריה של דמיון: כיצד ״נראתה״ נעל סינדרלה בעיני רוחם של ילדים ומבוגרים בתקופות שונות – מהמאה התשיעית בסין ועד למחשבות על סינדרלות עתידניות. מידול הנעליים בתלת־ממד נעשה על ידי המעצב אסף ריב. הדפסת הנעליים התאפשרה הודות לחסות של חברת מדפסות התלת ממד Formlabs העולמית, ובתמיכת סיסטמטיקס ישראל.

חלל מעבדת העיצוב שמוגש כ״מנה האחרונה״ במסע התערוכה, יפגיש בין 15 כובעי קינוחים שעוצבו בהשראת קינוחים אהובים ונוסטלגיים של הכובען מאור צבר, ובין תצוגת פסלים של 23 מגדלי מקרונים המורכבים מכ-6,500 מקרונים ו-122 עוגות חתונה של השף הקונדיטור אלון שבו.

המעצבים הישראלים המציגים בתערוכה "הנשף" (לפי סדר הא״ב):

איוטה, ריבי אביבי, שחר אבנט, חן אדר, גדי אלימלך, ויקטור בלאיש, ברטה, עידית ברק, נמרוד גילה, אהרון גניש, לי גרבנאו, טטיאנה דוידוב (סטודיו טיאמנטה), לוסי דוד, ליהי הוד, נטף הירשברג וינקי גוליאן, בובה מאצ׳ו (קארין וסיליוק), ברוריה חריטן, אריאל טולדנו, שרון טל (משכית), ליאורה טרגן, מיכל ירסאנש מנגיסטו, הילה כהן, גליה להב, נועם לוי, רונן לוין ונופר חתוכה, רתם לויתן (רתמה), אלון ליבנה, טל מדינה, מוני מדניק, אביתר מיור, ירון מינקובסקי, חנה מרילוס, מאיה נאה, אלירן נרגסי, עדן סעדון, שאדי עבד, שלומי ענתבי, אבירם פימה, רות פילוסוף, דילן פריאנטי, שאדי פרנסיס מג'לטון, יניב פרסי, ליה פתאל, סטודיו מירה צבילינגר, מאור צבר, אוהד קריאף, עדי קרני, אסף ריב, קטיה רומנצוב, רותם שאול, אלון שבו, נדיר שושני, שי שלום, גל שנפלד, עורוה שריף

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים