FACTORY54 BALMAIN PHOTO PR (2)

המעצב פייר בלמיין, הוכתר כ"מלך האופנה הצרפתית"

המעצב הצעיר השכיל לפצח בהצלחה מרובה סגנון מתוחכם ובוגר, שזיקק את היסודות המזוהים על כתב ידו של פייר בלמיין באופן נאמן למקור, תוך הנחלת סטייל עדכני המציג סקס-אפיל בועט, חייטות מוקפדת וגישה אנדרוגינית. כל אלו הביאו לקוחות נלהבות כמו ביונסה, ריהאנה, קים קרדשיאן וג'ניפר לופז.

המעצב פייר בלמיין נולד בשנת 1914 בצרפת לאב בעל עסק לווילונות ולאם בעלת בוטיק אופנה, בו עבד לעתים קרובות לאחר מות אביו בשנת 1921. בהמשך נרשם ללימודי אדריכלות, אך מצא את עצמו מבלה את רוב זמנו בעיצוב שמלות, עד שבשנת 1945 הציג לראשונה קולקציה משלו בבוטיק שפתח באזור השאנז אליזה בפריז. ההצלחה המטאורית הביאה להכתרתו כ"מלך האופנה הצרפתית", וייחודו בנוף של מעצבי-העל בלט ביכולות השליטה בטכניקות הקוטור ועיצוב צלליות המציגות סילואטות מאריכות גוף ומדגישות מותניים, תוך הבנה עמוקה של גזרות המחמיאות לקימורי הגוף הנשי. שילוביו המדהימים בין שמלות ערב לבין אלמנטים מעולמות הצבא ובגדי עבודה, הפכו אותו לחביב הכוכבות של התקופה, ביניהן בריז'יט בארדו, מרלן דיטריך, אודרי הפבורן וסופיה לורן שהיו מזוהות עם עיצוביו במשך שנים רבות.

לאחר מותו ב-1982, המשיך בית האופנה להיות מובל על ידי מעצבים נחשבים, ביניהם אוסקר דה לה רנטה שעמד בראש בית האופנה בשנות התשעים. כיום מי שעומד בראש בית האופנה הוא אוליביה רוסטאן, שמונה לתפקיד בשנת 2011 כשהיה רק בן 25.

במהרה השכיל המעצב הצעיר לפצח בהצלחה מרובה סגנון מתוחכם ובוגר, שזיקק את היסודות המזוהים על כתב ידו של פייר בלמיין באופן נאמן למקור, תוך הנחלת סטייל עדכני המציג סקס-אפיל בועט, רוקנ׳רול, חייטות מוקפדת וגישה אנדרוגינית. כל אלו הביאו לקוחות נלהבות כמו ביונסה, ריהאנה, קים קרדשיאן וג'ניפר לופז.

עונה אחר עונה, מדגישים מסלולי התצוגה הן את המגוון המרגש והכולל של היקום המודרני של המותג והן את חשיבותה של תרבות המאה ה-21 ובפרט המוזיקה של ימינו. רוסטאן מדגיש את יופיו של העולם המגוון, הפתוח לכל ההשפעות הגלובליות והתרבויות השונות מבלי להתנצל על אהבתו לעיר הולדתו פריז, על יופיה הרב וסגנונו הייחודי. הוא עושה זאת תוך הסתמכות על הארכיונים העשירים של בית האופנה, לצורך השראה וניצול מלא של השליטה המרשימה של האטלייה בטכניקות קוטור מסורתיות ומסובכות.

דמותו האניגמטית של אוליביה רוסטאן מובאת בסרט הדוקו "ילד פלא" שעולה בימים אלו בנטפליקס. בעזרת הבמאית אניסה בונפו, עוקבת המצלמה אחר חיפושו של המעצב אחר הוריו הביולוגיים, תוך גילוי מורשתו הסומלית והאתיופית לאורך המסע.  החיפוש אחר מורשת נוכח גם בקולקציה החדשה, שמזקקת ומחייה מחדש את הדפס מבוך המונוגרמה שהציג פייר בלמיין בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת. דרך שילוב טיפוגרפי מתוחכם ומינימליסטי של ראשי התיבות PB, המונוגרמה מציגה דפוס אר דקו בתבנית גיאומטרית שרלוונטית היום מתמיד.

את הפרינט המסוגנן ניתן למצוא כקלאסיקה על-זמנית של שחור ולבן בסדרת אקססוריז רחבה ובה תיקים מוקפדים, סנדלים שטוחים, סניקרס, מגפונים, כובע מצחייה וחגורות. פריטים שישדרגו בקלות מגוון לוקים ויישארו למשך שנים בארון. גם באגף ההלבשה משתלבת המונוגרמה האייקונית באופן קוהרנטי, בתוספת גרסה פריזאית מרעננת של ורוד ולבן, והיא מעטרת טופים ומכנסי לאונג' נינוחים לצד שמלות וז'קטים מחויטים יותר באותן צלליות נשיות-צבאיות בשילוב כפתורי הזהב המזוהים עם בית האופנה הצרפתי.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים