אן נויברגר צילום: ויקיפדיה

החרדית הבכירה ביותר בתולדות הממשל האמריקאי

היא צמחה בלב בורו פארק, אבל החליטה לא ללכת בתלם המסורתי ופיתחה קריירה בוושינגטון, בלי לוותר על זהותה החרדית. אן חני נויברגר לוחמת הסייבר מספר אחת בממשל ביידן, וגם נאבקת למען נשים גרושות בקהילה ומנהלת עם בעלה קרן שתורמת מיליונים

בצעד בוטח, עלתה אן נויברגר לדוכן הנואמים בחדר התדרוכים של הבית הלבן בשבוע שעבר. התדרוך, שבו עדכנה את הציבור האמריקני על מתקפות האקרים רוסים נגד אמריקה, הועבר בשידור חי ברשתות החדשות וזכה לכותרת. בשפה מקצועית קרה ומדויקת, הצביעה נויברגר, היועצת הבכירה של ממשל ביידן לענייני סייבר, על רוסיה כאשמה בהתקפה, והבטיחה מענה אמריקאי הולם.

איש כמעט לא התייחס לרקע הלא-שגרתי של נויברגר, האישה החרדית הבכירה בתולדות הממשלים האמריקניים, שניפצה לא מעט תקרות זכוכית בדרכה לתפקיד הרם. מערך הביטחון הלאומי של ארה״ב הוא ממסד חשדני כלפי מי כל מי שהוא לא גבר לבן. נוכחות נשית בתפקידי הנהגה היא עדיין מחזה נדיר, שלא לדבר על נוכחות נשית חרדית.

אבל את מסעה לצמרת מערך הביטחון הלאומי, עשתה נויברגר מבלי לוותר על אף פרט מזהותה: לא רק אשת מקצוע מהמעלה הראשונה, אלא גם פמיניסטית מושבעת, תומכת ישראל מובהקת, ואישה ואם המקיימת אורח חיים חרדי מלא, ואף גאה לספר על כך. "אני מאמינה שנשים צריכות להשתמש בכישרון שנתן להן ה'", אמרה נויברגר, המוכרת בקהילה היהודית גם בשמה העברי, חני, במאמר שפרסמה. "להיות דתייה זה לא מכשול בפני הצלחה מקצועית".

נויברגר, כיום בת 45, הייתה המועמדת הטבעית. בגיל 31 נחתה כמטאור בלשכתו של שר ההגנה רוברט גייטס בפנטגון, בגיל 39, עמדה בראש מינהלת הגנת הסייבר של הסוכנות לביטחון לאומי(NSA) , שאחראית על מעקב אלקטוני וציתותים.
לוושינגטון הגיעה מלב השטעטל של בורו פארק החרדית בברוקלין. את דרכה לצמרת פילסה ממשפחת קרפונקל הסאטמרית. בבית דיברו יידיש לצד אנגלית, ואת לימודיה עשתה בלב ליבה של מערכת החינוך החרדית – בית הספר "בית יעקב". אחרי התיכון כבר היה ברור ששאיפותיה חורגות מהמקובל עבור נשים צעירות בתוך הקהילה.
גם נויברגר, אשת הממשל הבכירה הראשונה מרקע חרדי, מקפידה לצאת מהמשרד מוקדם ביום שישי כדי להגיע לביתה שבבולטימור עוד לפני כניסת השבת. השילוב בין אורח החיים החרדי לעבודה נראה לה מובן מאליו. ״אם את אשת מקצוע בתחומך וחשה בנוח עם דבקות במסורת שלך, כולם סביבך יהיו בסדר עם זה״, סיפרה בראיון ל״פורווד״. ״כל עמיתי לעבודה מבינים שאני לא יוצאת לשתות איתם ביום שישי בערב ושאני שומרת שבת״.
אביה וסבה נמלטו מהונגריה לארצות הברית, אבל רוב קרובי משפחתם נרצחו באושוויץ וזכר השואה היה למרכיב מרכזי בזהותה של נויברגר. "ההיסטוריה של המשפחה שלי צרבה בי את החשש ממה שעלול לקרות כשכוח שנמצא בידי מדינה יוצא נגד בני עמה ונגד עמים אחרים", אמרה בעבר.
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים