Woman,browsing,photos,on,social,media,app,,person's,name,on

האינסטגרם עולה שלב: בלוגרית דתיה דרשה שהעוקבים ישלמו לה

מתפרנסים מהאינסטגרם, שיתופי פעולה כבר ראינו, אבל לדרוש כסף מעוקבים? בלוגרית דתיה ביקשה מעוקביה לשלם לה עבור התוכן שלה, כמה זה לגיטימי?

מיליוני אנשים ברחבי העולם מתפרנסים דרך האינסטגרם. בין אם הם משווקים את העסק שלהם ברשת הזו, ובין אם הם  מפרסמים לעוקבים שהם צברו בשל התוכן המעניין שהם מעלים, פרסומות לחברות מסחריות שמשלמות להם עבור זה.

לא מעט בלוגריות דתיות עובדו בשיטה הזו, שהיא שיטה לגיטימית ומוכרת. לפעמים הן ממליצות על מוצרים או שירות מסויים, וכותבות שמדובר בפרסום בשיתוף חברה, ולפעמים הן הולכות על מה שנקרא "שיווק שותפים".

השיטה הזו היא מה שאתן מכירות כ"קודי קופון" אותן האושיות מפרסמות לכן. בכל פעם שאתן משתמשות בקופונים, אתן נהנות מהנחה על המוצר שאתן רוכשות, והבלוגריות מרוויחות אחוזים מהמכירה. כך הן מתפרנסות, וממשיכות לייצר תוכן מעניין לעוקבים שלהן. win-win situation.

לפעמים נדמה שחלק מהאושיות שכחו שמי שעוקב אחריהן לא הגיע בשביל לראות לוח מודעות של פרסומות, אלא בשביל התוכן המעניין. יש באינסטגרם בנות שכל הסטורי והפיד שלהן הוא "בשיתוף", ומי שזה מפריע לה, פשוט מסירה מהן עוקב. ככה נשמר האיזון – מי שמתמסחרת מידי מאבדת את הכוח שלה, וכמות העוקבים שלה מצטמצמת.

תוכן ממוסחר באינסטגרם לא חייב להיות לא מעניין, והמלכה האם שמדגימה איך לייצר פוסטים וסטוריז מלאים רגש ועניין, גם כשהם לפעמים בתשלום מחשברות מסחריות, היא ללא ספק עדי שילון.

אבל האם היית משלמת לבלוגרית שאת עוקבת אחריה על מנת שלא תפרסם כלום, ותעלה רק תוכן נייטרלי? השאלה הזו העסיקה אתמול (שלישי) לא מעט ממשתמשות האינסטגרם.

אחת מהבלוגריות הדתיות העלתה אתמול סטורי וקראה לעוקביה לשלם לה עבור התוכן שהיא מעלה באמצעות הביט או הפייבוקס. לדבריה היא משקיעה בתוכן שהיא מעלה ולא עושה שיתופי פעולה עם חברות מסחריות, ולכן מגיע לה תשלום עבור הצפיה בחשבון שלה.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים