Img 9147

גולשת הסקי שהוציאה מיליארד סינים מדעתם

דוגמנית מצליחה, אושיית אופנה, סנסציית רשת, אלופה אולימפית. כך הפכה איילין גו, רק בת 18, לגיבורה לאומית ולבוגדת במולדתה ארה"ב. סיפורה של גולשת הסקי ששברה את האינטרנט, ועוד בסין
גולשת סקי? דוגמנית מצליחה? כוכבת רשת? משפיעת אופנה? במקרה של איילין גו, שהפכה בגיל 18 בלבד לסיפור הגדול של אולימפיאדת החורף בבייג'ינג, כל התשובות נכונות. רק שמאתמול היא יכולה להתהדר בטייטל נוסף: הספורטאית הראשונה שהצליחה לשבור את האינטרנט, ועוד בסין. ככה זה כשאת גאוות המדינה שמארחת את המשחקים האולימפיים – והכלי שאיתו אפשר בלי חשש לעשות 'נה' בעין לאמריקאים.
והיא עשתה. גו, ילידת סן-פרנסיסקו שבגיל 15 – עם תחילת הצלחתה הגדולה במדי הפסים והכוכבים, החליטה לעבור ולייצג דווקא את סין, מולדתה של אמה, יאן – זכתה במדליית הזהב הראשונה שלה במשחקים – בתרגיל ה"בייג אייר" – והוציאה את סין מדעתה.
"וויבו" (סוג של טוויטר, למי ששואל) – הרשת החברתית היחידה בה מותר לגלוש בסין – קרסה אחרי ש-300 מיליון איש פרסמו במהלך השעה שאחרי הזכייה שלה את ההאשטאג: "גו איילינג (כך, אגב, היא מכונה בפי הסינים) זכתה במדליית זהב". 7 מ-10 הנושאים הכי טרנדים באותה רשת חברתית ביממה האחרונה קשורים לגו בדרך ישירה או עקיפה.
הרשויות בסין, באופן יוצא דופן (ולא מפתיע במיוחד בעצם) מיהרו לברך את גו. "אנו שמחים לשמוע שגו איילינג, ספורטאית מבייג'ינג, זכתה במדליית זהב יקרת ערך עבור משלחת הספורט הסינית והתכבדה בהופעה מושלמת". גם עיריית בייג'ינג והמפלגה הקומוניסטית הסינית פרסמו הודעות בשבחה של גו. ואם זה לא מספיק, הנציגה האמריקאית היחידה בתחרות, דריאן סטיבנס, סיימה במקום ה-11 והלפני אחרון. נוקאאוט מוחלט לארה"ב.

אבל בואו ונחזור להתחלה. או יותר נכון, שנתיים אחורה. זה קרה ביוני 2019, ואחרי שניצחה לראשונה בתחרות גביע העולם שנערכה באיטליה. גו, מי שלבשה עד אז בגאווה את מדי ארה"ב, בישרה לכל העולם שהיא עוברת לייצג דווקא את סין.
"ההזדמנות שלי לעורר השראה במיליוני צעירים במקום הולדתה של אימי, במהלך משחקי החורף, היא כזו שמגיעה פעם בחיים. כך אוכל לעזור לקדם את הספורט שאני כל כך אוהבת", כתבה בחשבון האינסטגרם שלה. "לי היו מודלים לחיקוי כשהייתי צעירה, אני רוצה שיהיו כאלו גם לילדות הצעירות בסין".
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים