Injection,Of,Pfizer,Vaccine,Into,A,5,Year,Old,Caucasian

בריאות מהשטח: שעות לפני דיון ה-FDA בחיסוני הילדים, מודרנה מעדכנת: החיסון מגיל 5 יעיל ובטוח

חברת התרופות מציגה נתונים ראשונים ממחקר הילדים, שהראה שהחיסון שפיתחה מביא להגנה גבוהה מפני הדבקה סימפטומטית בנגיף הקורונה בבני 11-5, עם מיעוט תופעות לוואי. המינון המתאים שנמצא הוא מחצית ממינון המבוגרים. הערב ידון ה-FDA באישור חיסון הילדים של פייזר: בארה"ב ובישראל כבר נערכים למבצע החיסונים
חיסוני הילדים בדרך: חברת מודרנה מעדכנת כי החיסון שפיתחה לילדים מראה הגנה גבוהה מפני הדבקה תסמינית בקורונה, עם פרופיל בטיחות גבוה מאוד. ההודעה של מודרנה מגיעה שעות ספורות לפני דיון פאנל מומחי ה-FDA הצפוי הערב, שבו צפויה הוועדה הבלתי תלויה לאשר את חיסון הילדים של פייזר. בעולם נערכים כבר לאישור הצפוי, בתקווה שיביא לבלימה משמעותית של מגפת הקורונה.
הניסוי של מודרנה, שנערך בשיתוף המכונים הלאומיים לבריאות בארה"ב, בדק חיסון במינון של 50 מיקרוגרם, מחצית ממינון המבוגרים, בקרב יותר מ-4,700 ילדים בגילים חמש עד 11. המחקר הראה יעילות גבוהה מאוד במוגנות מפני הדבקה, עלייה משמעותית בנוגדנים המנטרלים, עם פרופיל בטיחות גבוה מאוד. תופעות הלוואי השכיחות שנרשמו היו עייפות, כאבי ראש, חום וכאבים במקום ההזרקה, כולם חלפו תוך מספר שעות.
המחקר של מודרנה טרם עבר ביקורת עמיתים, אולם בחברה אמרו כי הם בהכנות קדחתניות לקראת פרסום הממצאים בכתב עת מדעי. במודרנה מסרו כי בכוונתם להגיש את התוצאות לרשויות הבריאות בעולם, יחד עם בקשת אישור חירום לחיסון ילדים מגיל שש ומעלה.
הערב: אישור ה-FDA לחיסוני הילדים של פייזר
ובתוך כך, בעוד מספר שעות יתכנס פאנל מומחי ה-FDA לדיון ארוך לקראת אישור חיסוני הילדים של פייזר. במרכז הדיון, שיועבר בשידור חי גם ב-ynet, יוצג מחקר פייזר שעקב אחר 2,258 ילדים בני 11-5 שקיבלו שתי זריקות בהפרש של שלושה שבועות. עיבוד הממצאים העלה כי יעילות החיסון בילדים מגיעה ל-90.7% במניעת הדבקה סימפטומטית. פייזר מסרה כי רמת הנוגדנים שנמצאו אצל הילדים המחוסנים הייתה גבוהה ביותר ועומדת בדרישות ה-FDA.
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים