במים-לא-מורידים-מהילדים-את-העיניים

"במים, לא מורידים מהילדים את העיניים": קמפיין חדש למניעת טביעות ילדים

בעקבות גל הטביעות של החודש האחרון והנתונים הקשים של הקיץ שעבר, יצאו בתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים בהובלת משרד הבריאות בקמפיין חדש להעלאת מודעות להתנהגות בטוחה בסביבת מים

לקראת חופשת הקיץ, ובעקבות גל הטביעות של החודש האחרון יצא כעת קמפיין חדש למניעת טביעות ילדים תחת הכותרת "במים, לא מורידים מהילדים את העיניים". את הקמפיין יזמו בתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים לאחר נתונים קשים של שנת 2018 עם 37 ילדים אשר טבעו למוות. עד כה, בשנת 2019 טבעו למוות 8 ילדים, וזה לפני היציאה לחופש הגדול. לאור זאת, החליטו משרדי הממשלה השותפים בתוכנית בהובלת משרד הבריאות – משרד החינוך, משרד הרווחה, משרד הכלכלה, להשקיע בקמפיין הסברה רחב למניעת התופעה.

לאחר בחינת נתונים אשר נאספו בארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, הוחלט כי הקמפיין יעסוק בבריכות ביתיות – שם קורים מרבית מקרי הטביעה של פעוטות וילדים. המסר המרכזי בקמפיין הוא השגחה מתמדת של המבוגר, כי טביעה מתרחשת במהירות ובדממה. מספיק רגע אחד של נתק בהשגחה, והילד עלול לטבוע ולאבד את חייו. טביעה יכולה לקרות גם במים רדודים בעומק של סנטימטרים בודדים. 2 דקות מרגע הטביעה מתרחש איבוד הכרה וכעבור 4-6 דקות חל נזק מוחי בלתי הפיך ועד מוות.

הקמפיין יושק בטלוויזיה ויפורסם גם ברשתות החברתיות, בדיגיטל ובעיתונות.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ויו"ר התוכנית הלאומית: "שנת 2018 הייתה שנה קשה ביותר מבחינת מספר מקרי טביעות הילדים: במהלך שנה זו 73 ילדים טבעו, חלקם נותרו עם פגיעות קשות, ו- 37 מהם איבדו את חייהם. זה קורה בזמן בילוי, בנופש או בחצר הבית. רק השגחה צמודה, במרחק נגיעה מהילד וללא הסחות דעת יכולה למנוע את המקרה הבא. השנה החלטנו בתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים להתמקד בהסברה במטרה לעורר את ההורים ולהעלות את המודעות שלהם לסכנות שבסביבת מים. חופשת הקיץ מתחילה בקרוב, ואני קורא להורים לקחת אחריות כדי שהקיץ יסתיים ללא קורבנות טביעה נוספים"

זהבה רומנו, מנהלת המחלקה להסדרת שירותים רפואיים במשרד הבריאות ומנהלת ההתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים: "טביעה היא גורם תמותת הילדים השני בשכיחותו מהיפגעות. טביעה נקראת גם המוות השקט כי ילד שטובע אינו צועק לעזרה ואינו מתריע שהוא במצוקה. הדרך היחידה לזהות טביעה היא להקפיד להיות בהשגחה צמודה, במרחק נגיעה וללא הסחות דעת".

עינב שימרון סמנכלית הסברה במשרד הבריאות הוסיפה: ״מיפינו את כל המקרים של טביעות ילדים, ולצערנו גילינו שרוב המקרים נבעו מהסחת דעת רגעית של ההורים. חשוב להבין שזה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו.  מספיקות שניות בודדות לקבל הודעת וואטסאפ ולהוריד את העיניים מהילד. כמו בפרסומת,כך בחיים במים אסור להוריד מהם את העיניים".

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים