הגן הבוטני צילום יהודית מרכוס

בואו לחגוג בלב של טבע עירוני פורח

עצמאות בטבע: הגן הבוטני מזמין את אזרחי ישראל לסיורים מודרכים בחממה הטרופית, סיורים בתערוכה 'לראות את הבלתי נראה', פינות חמד ואזורי פיקניק

יום העצמאות שיחול ביום חמישי יאפשר לישראלים לצאת לבלות באוויר הפתוח וטבע פורח בארצנו הנפלאה! לקראת יום העצמאות ה-74 הגן הבוטני בירושלים מזמין את עם ישראל, קטנים וגדולים, להגיע וליהנות מטבע פורח ומרהיב, להכיר לעומק את הגן באמצעות סיורים חווייתיים, וגם מתחם פיקניק (ללא עשן) בדשא ליד המפל כדי לבלות יחד זמן איכות מהנה במיוחד!

האביב עוד בגן הבוטני

בכניסה לגן מרבדי פרגים ועץ טבבויה מופלא מכוסה פרחים ורודים. בחלקת אפריקה מככבות הגרמיות בשלל צבעים ושטיחי טלמון פורחים בורוד. ליד משתלת הגן עוד פורחים צבעונים ואירוסים ואסור לפספס את הסחלבים בחממה הטרופית. זה זמן נהדר לצאת עם הילדים ולטייל בגן, ליהנות מפעילויות, סיורים ואפילו להביא סלסלות פיקניק מהבית ולבלות במקום הירוק והצבעוני הזה. מבקרי הגן מוזמנים להצטרף לסיורים מודרכים בחממה הטרופית, אשר יתקיימו כל שעה עגולה החל מהשעה 10:00 ועד לשעה 16:00 וכן ליהנות מתערוכת האמנות לראות את הבלתי נראה.

סיורים מודרכים בחממה הטרופית

סיור בחממה הטרופית מכניס את מבקרי הגן לתוך פנינת יופי טבעית בה ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם. בחממה הטרופית כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים. החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא אזור טרופי, בעוד החלק השני הוא אזור המדבר; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת לאקלים לפי אזורים גיאוגרפיים בעלות סביבות אקולוגיות המציגות מנעד גדול של בתי גידול. הסיור מיועד לכל המשפחה ונגיש לעגלות וכיסאות גלגלים.

  • סיור יוצא כל שעה עגולה בחממה הטרופית החל מ-10:00 בבוקר ועד 16:00 (סיור אחרון ב-15:00)

סיור בתערוכת האמנות הבינלאומית "לראות את הבלתי נראה"

"לראות את הבלתי נראה" היא תערוכת אמנות עכשווית של עבודות במציאות רבודה (AR), הראשונה מסוגה בעולם. התערוכה מציגה באופן מרתק ואינטראקטיבי, באמצעות יישום (אפליקציה) שפותח במיוחד, את מערכות היחסים שבין האדם לטבע ואת הקשר המפתיע בין אומנות-טכנולוגיה-טבע. כל אחת מהיצירות בתערוכה מזמינה את המבקר או את הקבוצה לחשוב מחדש על מערכות היחסים הללו ולגלות את מקומנו בעולם המשתנה. 13 היצירות נוגעות כולן בנושאים של טבע, סביבה ומשבר האקלים.התערוכה מתבססת על טכנולוגיית מציאות רבודה, המהווה את חוד החנית בעולם האומנות והטכנולוגיה, ומשלבת בצורה ייחודית חוויה פיזית וחוויה וירטואלית, המאפשרת לאומנים לחצות את מגבלות העולם האמיתי, לשבור את חוקי הפיזיקה ולהפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי. כדי לחוות את התערוכה יש להוריד את האפליקציה seeing the invisible בחנות האפליקציות לפני הביקור בגן. ניתן להזמין סיור הכולל טאבלטים.

  • סיור יוצא בשעות: 10:30, 12:30, 14:30
  • מחיר: כרטיס ילד/מבוגר 40 ₪, ילד ירושלמי ומנויים: חינם
  • לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012 באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

    *הפעילות מתקיימת בהתאם למזג האוויר והנחיות הקורונה

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי, גנני ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הוא מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-7,000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מראות מרהיבים וריחות לאורך כל השנה.

קרדיט צלם תום עמית
צילום: תום עמית
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים