shutterstock

ארגון הבריאות העולמי על החיסון השלישי ועל החשש מפני המהלך

ההחלטה על החיסון השלישי לפני כל העולם והאבחנה כי סגר הוא אופציה אחרונה בסל הכלים להתמודד עם המגפה שלא הולכת לשום מקום

ישראל הגיעה במהירות לשיעור גבוה מאוד של התחסנות ובכך הושגה שליטה מוקדמת על התפשטות הנגיף. באנליזה קודמת הראנו שככל שעובר זמן מאז החיסון, רמת הנוגדנים יורדת, בקצב של כ-40% בחודש. ראוי לבדוק האם במקביל יש גם עלייה בהדבקה בקורונה ככל שעובר זמן מהחיסון, במיוחד לאור ההופעה של זן חדש של הנגיף, זן דלתא.

ד"ר דורית ניצן מארגון הבריאות העולמי, "אנחנו מסתכלים על ישראל כמדינה מופלאה ונמרצת, ויחד עם המסר של ארגון הבריאות העולמי, שמבקש לחסן ולסייע בחיסון המדינות כולן כדי שלא ייווצרו יותר וריאנטים ומוטציות, אז אנחנו לומדים עם ישראל ומישראל".

יש המון חששות מפני המהלך הזה. הרבה מאוד אנשים טוענים שהבוסטר הזה לא הוכח ואין מספיק ממצאים. "אנחנו לא ממליצים עדיין ברמה העולמית על הבוסטר, אין לנו ספק שזה יגיע גם לשארית העולם אבל מבחינה בטיחותית זה לא החשש שלנו, החשש שיחד עם מסלולי הבוסטרים ועוד בוסטר ועוד בוסטר, שאר העולם לא מתחסן, ומתחת לאף שלנו נוצרות המוטציות שהן המדאיגות. הפחד שלנו שיהיה וריאנט שלא יגיב יפה לחיסונים כמו שאנחנו רוצים".

בעצם את אומרת שהחיסון בטוח, החיסון אפילו מומלץ, אבל יש פה עניינים אחרים שהם מוסריים וערכיים כלפי חלקים בעולם שטרם חוסנו. "אני חושבת שהמונחים מוסרי וערכי מאוד חשובים כאן, אבל מעבר כך, אנחנו מכוונים למה שנקרא ביטחון בריאותי. כדי שיהיה ביטחון בריאותי לכולנו על פני כדור הארץ, כולם צריכים להיות בכיסוי חיסונים גבוה. עד שזה לא יקרה, המוטציות והווריאנטים ימשיכו להתרחש בכיסי האוכלוסייה שאינה מחוסנת, ואנחנו נסבול כולנו כך שזה כן נכון, מוסר, דאגה, אור לגויים וכל השאר, אבל גם ביטחון בריאותי מאוד חשוב".
אז בעניין הזה הישראלים יכולים להיות רגועים? "כן, אין לנו על זה ביקורת, הביקורת היא יותר כמו שאמרתי למהותו של הווירוס הזה, כי החיסון, אנחנו יודעים שהוא חשוב, יעיל ומסייע להצלת חיים גם עם הדלתא. אנחנו רואים את זה. אבל יהיה למדא, יהיו אחרים שמופיעים בשטח ומה יהיה עם החיסונים? אנחנו לא יודעים לעתיד".
את אומרת שיש עוד וריאנטים. מה אתם יודעים להגיד עליהם? "דלתא ממש דוחף את כל החבר'ה האחרים לשוליים, ממש מעיף אותם. אבל מתחת לאף שלנו נוצרים וריאנטים נוספים. יש את הלמדא שנראה שבינתיים הוא לא תופס תנופה ותאוצה אבל הוא כבר נמצא בהרבה מדינות כך שבאיזשהו רגע, עם איזושהי מוטציה נוספת לאחד הווריאנטים האלה, אנחנו לא יודעים מה יקרה ולכן חייבים כולנו לעזור לאנושות כולה להתארגן".
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים