Img 8828

אישה שהיא השראה לכולנו, מיי מאסק היא דוגמנית-על בגיל 73

עם רעמת שיער לבן וסירוב להיכנע לניתוחים פלסטיים והזרקות של חומרי מילוי, היא מככבת על שערי מגזינים ובקמפיינים, ועובדת יותר בכל שנה. "מקווה לעודד נשים לא לחשוש מסיכונים אופנתיים"

מיי מאסק, גורו לייף סטייל ודוגמנית מצליחה בת 73, שהתפרסמה בעשור האחרון בזכות נסיקתו של בנה, אבל גם בזכות רעמת השיער הלבנה שלה והתרחבות המגמה של רבגוניות באופנה. עם שער חדש למגזין ווג צ'כיה וקמפיין למותג הנעליים והאופנה UGG, מאסק מבקשת להיות מודל לחיקוי עבור נשים רבות. כשהייתה בת 60, לדוגמה, העניקה לעצמה מתנה: להפסיק לצבוע את שערה ולאפשר ללובן להשתלט על ראשה.

היא גם מסרבת להזריק לפניה חומצה היאלורונית ובוטוקס, או לשקול התערבות כירורגית. "יש לי חברים שנותנים לי בקביעות כרטיסי ביקור של מנתחים פלסטיים, אבל מעולם לא הקדשתי לזה הרבה מחשבה עד שהפכתי לדוגמנית-על", סיפרה לאחרונה לדיילי טלגרף. "האמת שלא הייתי יודעת מאיפה להתחיל, אבל עד כה לא היו בקשות מלקוחות שאמרו שהם רוצים שאיראה צעירה יותר. להפך, הם מזמינים אותי בגלל הגיל שלי".

רשימת הלקוחות של מאסק מתעבה משנה לשנה. היא מובילה את קמפיין האיפור של המותג CoverGirl, ובעבר הצטלמה לבתי אופנה כמו דיור, סלבטורה פרגאמו ואחרים – מותגים שהיא יכולה היום גם להרשות לעצמה לרכוש את פריטיהם. בקמפיין החדש ל-UGG, היא מופיעה לצד ארבע דוגמניות נוספות, ביניהן גם דוגמנית פלאס סייז, כשמאסק לוהקה על תקן "הדוגמנית המבוגרת".
הנינוחות שהיא משדרת בתצלומים היא גם אג'נדה שמאסק מבקשת להעביר הלאה. "אני מקווה שהקמפיין יעודד נשים מעל גיל 60 להרגיש נוח בבגדים שלהן, אבל גם לא לחשוש לקחת סיכונים אופנתיים", הסבירה באותו ריאיון. "כשאת בוחרת בגד, יש שתי תגובות שאת יכולה לקבל מהסביבה. או שיגידו 'וואו, את נראית מדהים', או שלא יגידו דבר. אם הם לא אומרים כלום, את יודעת שלא דחפת חזק מספיק".
"כל השנים הוא אמר לי שאני משעממת, טיפשה ומכוערת".
Img 8827
Img 8827
לא תמיד הייתה מאסק האישה מלאת העוצמה וההשראה שהיא מבקשת להיות היום. באוטוביוגרפיה שפרסמה לפני כשנתיים, A Woman Makes a Plan (הוצאת Viking/Penguin), סיפרה כי סבלה לכל אורך הדרך בנישואים שנכפו עליה, ועברה התעללות פיזית כבר בירח הדבש שבמהלכו נולד בנה אילון. "החיים שלי היו גיהינום", כתבה על הנישואים לארול מאסק, בעלה לשעבר. "הוא היה אכזרי בדרכים לא הגיוניות. כל השנים הוא אמר לי שאני משעממת, טיפשה ומכוערת".
עם התרופפות חוק הגירושים הדרקוני שהונהג בדרום אפריקה עד שנת 1979, היא התגרשה לאחר תשע שנות נישואים. "אני מייעצת לנשים לצאת מנישואים רעים מהר יותר", אמרה. "כשנשארים בזוגיות רעילה, סובלים הרבה מתוך מחשבה שזה ישתנה, אבל לא כך הדבר. נשים רבות אמרו לי שהסיפור שלי נותן להן תקווה. אנחנו צריכים לדבר יותר על גברים מתעללים, מרושעים ואלימים".
על דוגמנות חלמה כבר בגיל 19, כשנרשמה לתחרות מיס דרום אפריקה. היא לא זכתה בכתר, וקריירת הדוגמנות שקיוותה לה נגנזה. שנה לאחר מכן נישאה לארול מאסק, אז מהנדס צעיר, שממנו נולדו לה שני בנים ובת. לאחר הגירושים המשיכה להתגורר בדרום אפריקה, עובדת כדיאטנית ונאבקת כלכלית מדי יום לפרנס את הבית. במקביל, החלה לעבוד כדוגמנית פלאס סייז, ולדבריה הייתה הדוגמנית הראשונה למידות גדולות בדרום אפריקה. "הייתי מפורסמת עד שאילון נהיה מפורסם", אמרה בעבר בחצי צחוק בריאיון לניו יורק טיימס.
"מעולם לא הרגשתי אשמה על כך שעבדתי במשרה מלאה", הסבירה ל-CNBC, "לא הייתה לי ברירה. הטיפול בילדים שלי היה בראש סדר העדיפויות; עבדתי קשה כדי לשמור על קורת גג, אוכל ובגדים בסיסיים".
כיום היא חיה בלוס אנג'לס, קרובה לילדיה ומתפקדת כסבתא במשרה מלאה. לדבריה, מאז שהפכה לסבתא היא גם פעילה סביבתית בנושא משבר האקלים, במטרה להבטיח עתיד טוב יותר לנכדיה. "אני רוצה שהנכדים שלי יהיו מסוגלים לנשום את האוויר הזה", היא אומרת. "לתעשיית הדלק יש עדיין כמות עצומה של כסף שהיא משתמשת בו כדי למנוע זאת. נקווה שהציבור ימשיך להילחם במזהמים".
בינתיים, היא עסוקה בהווה ומתכננת לעבוד עד סוף חייה. "לעולם לא אפרוש מעבודה", אמרה לניו יורק טיימס. "כמו אימא שלי, אעבוד עד שאף אחד לא ירצה אותי יותר, ואז אמצא משהו אחר. אני עדיין אהיה דיאטנית שעוסקת בתזונה, כי זה מה שאני אוהבת. באופן אישי, אני אוכלת על פי עקרונות התזונה הפלקסיטרית. אני לא עושה דיאטות אופנתיות, אלא אוכלת הרבה ירקות, דגנים מלאים ושומנים טובים. אני גם לא אדם ספורטיבי, ומאמינה שאנשים שמתאמנים יתר על המידה פוגעים בעצמם, אז אני מסתפקת בלטייל עם הכלב שלי שלוש פעמים ביום".
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים