תמונה-של-WhatsApp‏-2024-06-20-בשעה-15.29.57_1f28e84f

צוואה לחיים: פשוט להיות טוב

רגע לפני הכניסה לפעילות מבצעית בג'נין, דוד הסתכל על הלוחם שלידו אב לילדים, ואמר:

"שמע אחי, תמיד הראשון שמת זה החוד, תן לי במבצע הזה להחליף אותך! יש לך אישה ושתי בנות שמחכות לך בבית… ולי יש רק אופנוע ".

(כמובן בקריצה וחיוך של דוד)

ענה לו החבר "תפסיק לדבר שטויות והכל טוב, יהיה בסדר…"

ומתוך המבט הזה נכנס לג'נין, לעשות טוב בכל רגע נתון.

אני יושבת מול הספר הפתוח, "פשוט להיות טוב", הספר שיצא לאור מתוך המחברות של דוד יהודה יצחק ז"ל. כששומעים את מסכת חייו של הלוחם שנפל על קידוש השם, מבינים שהספר הוא לא עוד ספר על המדף, הוא צוואת חיים, הוא ספר מוסר שנכתב על ידי בחור שמה שהטווה לו את הדרך היה להיטיב עם הזולת.

דוד יהודה נולד לפני 23 שנה בבית אל, בכור להוריו. מאז נולדו עוד שבעה אחים. הוא גדל בבית שהקנה לו ערכים, תורה וציונות, ואת כל זה הוא תרגם לחסד ועשייה. הוא התנדב עם ילדי החינוך המיוחד אותם כינה החברים שלי, לצד ההתנדבות רבת הפעלים לימד את עצמו את השפה הערבית כדי לשכלל את יכולתו הקרבית, ולהוסיף על הידע שלו כלוחם אמיץ.

דוד יהודה יצחק ז"ל

ימים ספורים הפרידו בין יום השחרור לפעולה אליו נכנס. חוט דק ושקוף שמפריד בין החיים למוות.

"הכל טוב", נפרד מהוריו בפעם האחרונה, כפי שתמיד נפרד מהם, בחיוך, בניסיון למנוע דאגה מהוריו.

"אל תדאגו, לא עושים הרבה. קצת אימונים, מקסימום מעצר והכל בסדר…"

אמא שלו, שאיבדה את בנה בכורה מספרת על המפגש האחרון: "בפעם האחרונה נפרדתי ממנו, מילד מתוק עם תיק גדול על הגב. דחסנו ביחד ברגע האחרון עוד לחמניות לחבר'ה, נשיקה על הראש, ותודיע שהגעת. בחצי חיוך אמרת: הכל טוב".

היא נשארה כאן עם כאב שאין לו סוף ועם ידיעה שהמעשים הטובים שלו, והרוח הגדולה שלו תמשיך ללוות אותם ולהעניק להם כוחות להתמודד עם האובדן הנורא.

הם מצאו בחדר שלו את המחברות. חבריו מעידים שבכל ערב היה יושב וכותב, מוסיף ומלטש. מבט על הכתבים שלו מצמרר ממש.עשייה מבורכת.

פשוט להיות טוב- כריכה

קחו קצת  פנינים:

"תנסה גם להקשיב לאמת של אחרים, לא רק לאמת שלך, אחרים צודקים לא פחות ממך…"

 "תעשה מה שטוב לטווח הרחוק, לנצח!!! לא מה שבא לך באותו הרגע".

"לא צריך לנסוע להודו כדי למצוא את עצמך… אתה כאן".

"הסוד הוא לתכנן טוב מאוד, עד לפרטים הכי קטנים, וברגע האמת לזרום, לאלתר להיות ראש גדול, ולא תקוע במה שתכננת".

 בן 23 היה בנופלו  אך הספיק בשנותיו הקצרות לפעול רבות בתחומים שונים ולהותיר חותם של ממש על אנשים רבים.

הוא הרבה לשחק בשחמט, טייל רבות בשבילי ישראל שכה אהב. לקראת הצבא דוד התאמן באופן מקצועי ועקבי, התגייס ליחידת אגוז בחטיבת הקומנדו שם שימש כלוחם וכמתשאל  (דובר ערבית שיוצר קשר עם הדיירים אחרי הפריצה לבית) וכלור"ם לוחם רפואה מבצעית.

לאחר שסיימתי לקרוא את הספר, אני יכולה להעיד שבדיוק כמו שכתבו הוריו. הוא הקפיד לקבוע לעצמו יעדים ומטרות, ולעמוד בהם בנחישות תוך חתירה מתמדת לשיפור עצמי במידות ובמעשים.

אפשר ללמוד ממנו דרך חיים אמיתית.

אדם צעיר שמהות חייו הייתה- פשוט להיות טוב.

הספר יהווה השארה עבור בני נוער מתבגרים ובוגרים.

לרכישת הספר היכנסו ללינק: https://just-be-good.org.il/

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים

סגור